Ontwormingsmiddel over de datum

Yume
Yume Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik kom er net achter dat het ontwormingsmiddel dat ik nog heb liggen sinds april 2022 over de datum is. Denken jullie dat het riskant is om dit nog aan mijn huisdier te geven? Het gaat om Milbactor tabletten en het is puur preventief bedoeld.

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Chrichridelbart76 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb mijn kat een ontwormingsmiddel gegeven en zag net dat de datum op het voorschrift uit 2023 was. Ik vroeg me af of er een risico is dat ze hier ziek van wordt.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Nee hoor, geen enkel risico. Het enige risico zou zijn dat het iets minder goed werkt, maar eigenlijk blijven medicijnen nog maanden na de houdbaarheidsdatum effectief (volgens mijn dierenarts).

Vertaald Frans
    Yume
    Yume Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dank je. Ze komt niet buiten, dus de kans op wormen is kleiner, ook al ben ik me ervan bewust dat het risico wel bestaat.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Ik denk niet dat het echt 'riskant' is, maar de beschermende werking zal hierdoor wel worden beïnvloed en dus minder effectief zijn. Je kunt je dierenarts even bellen om het direct na te vragen, dan weet je het zeker.

Groetjes,

Vincent

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!