Moet je je kat laten vaccineren vóór de castratie?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik geef de voorkeur aan castratie vóór de vaccinatie.
Bedankt voor je reactie. Nee, hij is nog helemaal niet ingeënt, maar dat staat gepland voor zo'n 2 à 3 maanden na de castratie. En mijn dierenarts vertelde dat hij niet aan een opname doet, omdat hij hem de hele dag daar houdt.
Goedenavond,
Is je kat nog nooit eerder ingeënt?!
Wat betreft het vaccineren vóór de castratie weet ik het niet zeker, al denk ik dat het niet verplicht is maar wel wordt aangeraden. Je kat zou normaal gesproken ingeënt moeten worden tegen kattenziekte en niesziekte, zelfs als hij niet buiten komt, en tegen leucose (en eventueel hondsdolheid) als hij wel naar buiten gaat.
Wat de prijs betreft, dat hangt een beetje af van de regio, maar ik zou zeggen tussen de 70 en 90 euro. Ik heb zelf 133 euro betaald voor de castratie van mijn kat, maar dat was inclusief de leucose-enting. Dus misschien komen de opnamekosten er nog bij. Denk er ook aan om je kat te ontwormen en te ontvlooien vóór de afspraak, anders kunnen deze middelen in rekening worden gebracht als hij besmet blijkt te zijn.
3 reacties van 3