Dit is mijn probleem:
Ik heb een poes van 2 jaar oud, ze is heel lief, volgzaam en super sociaal met mensen. Twee maanden geleden hebben we een kitten in huis genomen. Ze is heel lief en braaf, en het is een poesje van hetzelfde ras.
Het probleem is dat de volwassen poes haar niet accepteert. Ze gromt en blaast, maar in plaats van de kitten aan te vallen (die trouwens erg nieuwsgierig is naar haar grote vriendin)... lijkt ze bang te zijn. Ze ontvlucht het huis en trekt zich terug in de tuin en de omgeving (de kitten is nog te klein om naar buiten te laten, maar dat duurt niet lang meer).
Het grootste probleem is dat hoe langer het duurt, hoe meer de volwassen poes zich buiten het huis afzondert. Het is nu zelfs zo erg dat ze de nachten buiten doorbrengt en we haar bijna niet meer zien. Ik moet erbij zeggen dat ze absoluut geen avonturier is; voordat de kitten kwam, sliep ze het grootste deel van de dag lekker binnen.
Kortom, we zoeken een oplossing zodat de volwassen poes niet meer bang is voor de kitten (want dat is het blijkbaar). Heeft iemand hier al eens met dit bijltje gehakt?