Hoi,
mijn poes van 5 maanden is net gesteriliseerd (ze heeft littekens aan beide flanken). Ze heeft een dik verband om haar buik, maar ze verdraagt het totaal niet. Ze is om 9 uur 's ochtends geopereerd en om 19 uur had ze al een gaasje losgetrokken dat een beetje uitstak. Ze was haar verband fanatiek aan het likken en probeerde haar haren eruit te trekken.
Omdat ze een draadje van het verband had losgekregen, gaf de dierenarts me een beschermkraag. Dat hielp de eerste dag wel, maar vandaag (dinsdagochtend geopereerd en het is nu donderdag, dus 2 dagen na de ingreep) heeft ze een manier gevonden om alsnog te likken en aan de haren bij het verband te trekken, zelfs met die kap om.
De dierenarts zei dat het verband 10 dagen moet blijven zitten. Wat vinden jullie daarvan? Ik heb het gevoel dat het averechts werkt en dat ze veel relaxter zou zijn zonder dat verband.
Hebben jullie ook ervaring met 'lastige' katten en verbandjes? Het is doodvermoeiend om haar constant in de gaten te houden en haar zo te zien worstelen.
Alvast bedankt!