Mijn kitten sabbelt op dekens en zet zijn nageltjes uit

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Als mijn kitten spint, 'sabbelt' hij op de aanwezige stoffen (dekens, t-shirts...) en zet hij direct zijn nageltjes uit en in. Zou dit kunnen komen doordat hij te vroeg bij de moeder is weggehaald??

Alvast bedankt! :-*

Mijn kitten sabbelt op dekens en zet zijn nageltjes uit

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Cap06 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb altijd katten gehad en ze deden allemaal aan 'trappelen' (de term die wij thuis gebruiken voor die bewegingen met de pootjes, met of zonder nageltjes, waarbij ze het gebaar nadoen van toen ze als kitten bij hun moeder dronken om de melk op gang te krijgen)!!

Het is een gevoel van welbehagen voor ze dat hen inderdaad herinnert aan de tijd dat ze bij hun moeder dronken. Beetje bij beetje gaan ze vaak alleen nog maar op wol trappelen en niet meer op ons, mensen, tenzij er een emotioneel tekort is (te vroeg uit het nest gehaald en dat is daarna niet gecompenseerd);

De volwassen kat van een vriend van mij sabbelde aan de borst van alle gasten, ook bij mij!!! Dat was echt een vreemde gewaarwording!!

De moeder van mijn huidige kat stierf bij de geboorte, dus ik moest dat compenseren door hem op mijn vinger te laten zuigen (maar alleen de vinger) en op wol, en hij mocht bij mij en op een wollen kleedje trappelen tijdens zijn eerste maanden bij ons. Nu hij een jaar oud is, sabbelt hij nergens meer op, maar hij heeft zijn eigen wollen kleedjes op de bank en op het bed voor zijn rustgevende 'terugvalmomentjes', die hij meestal gebruikt voordat hij gaat slapen.

Je kat is nog klein, geef hem een sjaal of een oude trui zodat hij het bij jou kan doen, dat is comfortabeler voor jou en dan wordt het echt zijn eigen plekje!...

Het is gewoon volkomen normaal gedrag voor een kitten!

Maak je geen zorgen!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt!! Hij is nog geen 3 maanden oud :S. Als hij zijn nageltjes uitslaat terwijl hij dat doet, is het pijnlijk maar ja :/.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat hij aan de dekens sabbelt, kan inderdaad een teken zijn dat hij te vroeg is gespeend. Maar dat hij zijn nagels daarbij uitzet, vind ik minder zorgwekkend. Veel katten doen dat, ook katten die op een goede leeftijd bij de moeder zijn weggegaan. Mijn kitten doet het ook vaak, terwijl hij pas met 4,5 maand bij zijn moeder is weggehaald...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ga mijn eigen ervaring even delen, wat Sahra misschien een beetje tegenspreekt, maar goed ^^

Je kleintje is waarschijnlijk te vroeg bij haar moeder weggehaald of ze zijn op jonge leeftijd gescheiden (wat helaas wel eens gebeurt).

Persoonlijk kreeg ik een poesje (ze is nu twee jaar) terwijl ze eigenlijk alleen nog maar melk kon drinken (geen water). Omdat de vorige eigenaar verzekerde dat ze al goed gespeend was, 3,5 maand oud was en blablabla, geloofden we dat. Maar we kwamen er al snel achter dat ze alleen maar melk dronk --' Het was niet mogelijk om haar terug te brengen zodat ze het spenen kon afmaken.

Ze trappelt nog steeds met haar pootjes als je haar aait, maar ze sabbelt niet. ^^

Dus ik zou willen zeggen dat het echt van de kat afhangt :)

Sommigen blijven sabbelen en anderen niet. ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het kan zijn dat hij je te vroeg is meegegeven of verkocht en dat hij daardoor te weinig tijd bij zijn moeder heeft kunnen doorbrengen. Dat is tenminste wat ik denk. Maar hoe oud is hij eigenlijk?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

mijn kat (smoothie) deed dat ook, mijn dierenarts had me uitgelegd waarom... Dat was ongeveer 4 jaar geleden (iets korter geleden... toen ik smoothie kreeg, was hij 3 maanden en 17 dagen oud) dus ik herinner het me niet meer zo goed...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Vaak komt deze reactie bij katten doordat het kitten te vroeg bij de moeder is weggehaald.

Daarom sabbelt hij op alles wat hij binnen pootbereik heeft!

Kittens kneden de buik van hun moeder bij de tepels, en dat doen ze langzaam met hun voorpootjes! (Dit doen ze om de melk uit de tepels te laten komen). Katten die dit doen, kneden vaak een deken of soms zelfs hun baasje. Dit gebeurt meestal wanneer een kitten voor de leeftijd van 3 maanden bij de moeder is weggehaald. (Is dat wat er bij jou is gebeurd?)

Er is voor zover ik weet geen oplossing voor...

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!