Hoi allemaal,
Sinds een tijdje merk ik dat mijn kat van 7 jaar niet meer naar buiten wil. Dit is nu ongeveer twee weken aan de gang, of misschien iets langer.
Zelfs als het lekker zonnig en zacht weer is, wil Milou, onze HTK-kat, niet naar buiten.
Als we hem buiten zetten, loopt hij een rondje om het huis en komt hij meteen weer terug om voor het raam te gaan zitten wachten tot we hem weer binnenlaten.
In de buurt wonen veel katten, maar er is ook veel ruimte. Het is hier echt op het platteland.
Tussen al die katten zit er eentje die een echte vechtersbaas is.
Vanavond hoorde ik hard kattengekrijs, dus ik ben met wat snoepjes naar buiten gegaan. Na 5 minuten kwam hij aanlopen, mankend aan zijn voorpoot en met zijn oren plat in zijn nek.
Het is gelukkig niets ernstigs, maar dit is zeker niet de eerste keer.
Sinds een tijdje is het gedrag van onze kat veranderd. Hij is minder aanhankelijk, is alleen nog maar geïnteresseerd in eten en slapen en hij bijt ons nu zelfs!
Dat heeft hij vroeger echt nooit gedaan.
Vaak als we hem aaien (op zijn rug), lijkt hij te willen vluchten, blaast hij naar ons en bijt hij.
Ik zou graag willen weten wat er met hem aan de hand is...
Zou het kunnen dat een andere kat zijn territorium heeft ingepikt en hij nu nergens meer heen kan?
Zou hij een soort depressie kunnen hebben?
Alvast bedankt voor jullie reacties..