Mijn kat plast op plastic

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb een klein probleempje met mijn poesje. Ze plast op plastic spullen, in welke kamer ze ook liggen; ze plast erin of erop. Ik begrijp niet waarom ze dit doet, want ze is altijd zindelijk geweest. Deze ongelukjes gebeuren pas sinds kort. Zou het kunnen dat de nieuwe kattenbak de oorzaak is? Ze gaat er namelijk ook wel gewoon op.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn poes. Sinds ongeveer twee weken plast ze bijna niet meer op haar bak, maar ernaast of zelfs in de woonkamer. Ze heeft bloed geplast, waarvoor we naar de dierenarts zijn geweest en ze een week medicijnen heeft gehad. Ondanks dat blijft ze nog steeds naast haar kattenbak plassen.

Wat me ook zorgen baart, is dat ze nog afstandelijker is dan normaal. Ik weet dat ze angstig en best wel schuw is, maar nu komt ze bijna niet meer voor een aai en lijkt ze zelfs bang voor me te zijn.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik probeer haar te aaien om haar gerust te stellen wanneer dat kan zonder haar te dwingen, maar het blijft lastig. Wat denken jullie, is dit een stressprobleem of heeft het puur met haar gezondheid te maken?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké bedankt Dockman, ik ga zo snel mogelijk naar de dierenarts. Beter voorkomen dan genezen.

Vertaald Frans
    D
    Dockman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Ook al is je kat al een hele tijd zindelijk, ze kan van de ene op de andere dag ineens ergens anders gaan plassen dan in de kattenbak. Dat kan op de bank zijn, in je bed of zelfs op plastic zakken.

- De eerste oorzaak van dit gedrag kan stress zijn. Een kat is een heel gevoelig dier en als ze zich niet lekker voelt, uit ze dat... op een nogal vreemde manier! Waar wij als mensen op de bank van een psycholoog gaan liggen, plast een kat gewoon waar ze maar wil.

Als je bijvoorbeeld net je interieur hebt veranderd of dingen in huis hebt aangepast (zoals een nieuwe soort kattenbakvulling), herkent je kat haar vertrouwde omgeving niet meer. Haar eigen geur is waarschijnlijk verdwenen of niet meer zo geruststellend!

Maar let op, dit gedrag kan ook een symptoom zijn van een blaasontsteking.

Laat dit even checken bij je dierenarts als het probleem aanhoudt.

Groetjes.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

ik heb het over die plastic tasjes waar je je boodschappen in kunt doen, van die types zoals bij de Auchan (een Franse supermarkt)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, het zou kunnen dat het door de geur van het plastic komt of inderdaad door de nieuwe kattenbak. Wat bedoel je precies met "plastic" als je dat zegt?!

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!