Mijn kat miauwt altijd achter de deur van de kamer van mijn zoon!

Latitejessi
Latitejessi Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kat, Luna, een vrouwtje van 8 jaar, miauwt vaak achter de deur van de kamer van mijn zoon. Soms gewoon omdat ze naar binnen wil, of omdat haar bak verschoond moet worden of omdat ze eten/water wil. Soms is er eigenlijk niets aan de hand, behalve dat ze de kamer niet in mag – en dat is al zo sinds we hier 6 jaar geleden introkken. Ze heeft er dus nooit in gekund. Mijn zoon is 20 maanden, maar op een gegeven moment moet ze het gewoon snappen!

In de jaren daarvoor woonden we in een appartement/studio zonder deuren, dus ze had al moeite met wennen aan gesloten deuren – maar dat heeft ze ondertussen wel door, in ieder geval beneden.

Alleen snap ik niet waarom ze altijd specifiek achter de deur van mijn zoon gaat miauwen, en dan vooral als hij slaapt.

Soms doet ze het 's nachts en dan wordt iedereen wakker, daar word ik echt gek van!

Maar waarom gaat ze daar miauwen voor eten, bijvoorbeeld? Weet ze soms dat het ons irriteert en dat we haar snel wat geven zodat ze haar bek houdt?

Drie jaar geleden is er ook een kater bij gekomen die best groot en dominant is, maar ik begrijp dit gedrag echt niet...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Cartésienne Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Voor jouw poes is dat de 'geheime kamer'. Je woont er nu al 6 jaar en ze heeft die ruimte nog nooit kunnen verkennen. Ik zou zeggen: laat haar er overdag gewoon eens in, zodat ze die kamer naar hartenlust kan onderzoeken. Misschien dat die fixatie wel ophoudt zodra haar nieuwsgierigheid is gestild... Het feit dat het haar al 6 jaar verboden wordt, heeft de situatie in ieder geval niet veranderd. Heb je er 3 jaar geleden een kater bij genomen? Maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, aangezien ze dit al 6 jaar doet.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Geef je haar eten of heb je dat gedaan wanneer ze dat deed? Als dat zo is, dan heeft ze door hoe ze een reactie van je krijgt

😁

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Het antwoord van Landoras klinkt aannemelijk.

Misschien is het een kamer die ze fijn vindt, of zijn het de geurtjes en geluidjes van de kleine die haar nieuwsgierig maken. Of misschien is het een soort beschermingsdrang en wil ze graag in de buurt van het kindje blijven (ik weet het niet hoor, ik heb zelf geen kinderen).

Is je verder niets bijzonders opgevallen? (denk aan regelmaat, tijdstippen, of de kleine er wel of niet is, haar gedrag als je haar binnenlaat, enz...)

Vertaald Frans
    Landoras
    Landoras Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Probeer de vloer van de kamer van je zoon eens schoon te maken met een dweil en wat natuurazijn!

Het is sowieso heel gezond en het laat je vloer mooi glanzen, maar katten hebben een hekel aan die geur. Het zou haar dus kunnen tegenhouden om de kamer in te gaan, zelfs als de deur openstaat!

Hoe is haar band met je zoon?

Waarom mag ze eigenlijk niet in zijn kamer komen?

Probeert ze in zijn bed te klimmen? Met 20 maanden loopt hij echt geen risico meer op verstikking...

Ze hoort hem waarschijnlijk bewegen en begrijpt niet wat er aan de hand is 🤔

Iets anders: sommige katten kunnen absoluut niet tegen gesloten deuren. Ze snappen gewoon niet wat er gebeurt. In de natuur is niets zo potdicht afgesloten, en ze begrijpen niet waarom er aan de andere kant geluiden en geuren zijn waar ze niet bij kunnen.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!