Hoi allemaal,
Mijn kat, Luna, een vrouwtje van 8 jaar, miauwt vaak achter de deur van de kamer van mijn zoon. Soms gewoon omdat ze naar binnen wil, of omdat haar bak verschoond moet worden of omdat ze eten/water wil. Soms is er eigenlijk niets aan de hand, behalve dat ze de kamer niet in mag – en dat is al zo sinds we hier 6 jaar geleden introkken. Ze heeft er dus nooit in gekund. Mijn zoon is 20 maanden, maar op een gegeven moment moet ze het gewoon snappen!
In de jaren daarvoor woonden we in een appartement/studio zonder deuren, dus ze had al moeite met wennen aan gesloten deuren – maar dat heeft ze ondertussen wel door, in ieder geval beneden.
Alleen snap ik niet waarom ze altijd specifiek achter de deur van mijn zoon gaat miauwen, en dan vooral als hij slaapt.
Soms doet ze het 's nachts en dan wordt iedereen wakker, daar word ik echt gek van!
Maar waarom gaat ze daar miauwen voor eten, bijvoorbeeld? Weet ze soms dat het ons irriteert en dat we haar snel wat geven zodat ze haar bek houdt?
Drie jaar geleden is er ook een kater bij gekomen die best groot en dominant is, maar ik begrijp dit gedrag echt niet...