Mijn kat miauwt als we eten
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Nee, je moet echt niet toegeven, want anders kom je er nooit meer vanaf. Hij zal het elke keer weer opnieuw proberen om je uit te testen, dus bega die fout niet!! Weet je, hij gaat echt niet minder van je houden hoor!! Onze huisdieren zijn net als kinderen: ze proberen het gewoon uit en als jij toegeeft, tja, dan heb je een probleem!!! Als je dierenarts je dit heeft aangeraden, luister daar dan naar!!! En als je ziet dat je kat echt honger heeft, kun je ofwel een klein beetje meer geven om te kijken of hij het opeet, of je belt de dierenarts even voor advies. Als je hem nu aan tafel gaat voeren, komt je kat straks ook bij je gasten bedelen en doet hij bij hen precies hetzelfde. Dat is echt niet prettig als je bezoek hebt en je huisdieren aan je benen staan te krabben, miauwen of blaffen in het geval van honden!!! Je moet er gewoon vanaf het begin niet aan beginnen. Veel succes, Manonemilie
Hem geven wat we zelf eten is hem eigenlijk alleen maar aanmoedigen om door te gaan... Ik wil hem niks geven terwijl we eten, bovendien zou mijn hond niet begrijpen waarom de kat wel iets krijgt en zij niet. Maar ik ga proberen van brokjes te veranderen en hem na de maaltijd wat anders geven als hij braaf is.
Bedankt voor jullie advies.
Mijn kat miauwt ook tijdens het eten. Mij stoort het niet, we geven hem een beetje van wat wij eten om hem te verwennen, maar alleen als het vlees is. We zijn al drie keer van merk brokjes gewisseld, maar hij blijft miauwen als wij aan het eten zijn...
Oké, ik heb het genoteerd wat betreft de brokjes. En over het geven van eten als we aan tafel zitten, dat weet ik. Ik ga je adviezen uitproberen. Bedankt!
Toen ik mijn kittens nog Pro Plan gaf (dat kregen ze al voordat ik ze in huis nam), at eentje van hen bijna niets. Ik denk dat Ange gelijk heeft.
Blijkbaar is die Pro Plan niks voor hem, probeer eens een ander merk om te testen; elke kat is tenslotte anders.
Geef je kat nooit te eten als je aan tafel zit, anders laat hij je nooit meer met rust. Geef hem pas direct daarna iets en alleen als hij braaf is geweest. Je zult zien dat hij het heel snel leert.
Ik kan Porta21 echt alleen maar afraden. Mijn beide katten kregen diarree, Mocca kreeg kale plekken op haar oren door deze brokken en Chili was er allergisch voor (nou ja, ze is voor wel meer merken allergisch, dus dat heb je al snel, maar Mocca heeft dat nooit en nu valt haar haar uit???). Bovendien ben ik niet de enige die hier problemen mee heeft gehad.
Ik raad je eerder Acana of Granatapet aan, die zijn veel beter qua spijsvertering en allergieën.
Ah, dat dacht ik al. Mijn dierenarts zei dat hij gezien zijn leeftijd normaal gesproken zo'n 40-50 gram per dag eet.
Hij lijkt me niet te mager, maar ik kan hem natuurlijk niet dwingen om te eten...
Misschien heeft hij wel geen zin in brokjes - Waarom geef je hem niet wat tonijn of vlees gemengd met groenten op het moment dat je zelf aan tafel zit? -