Mijn kat heeft het touwtje van een tournedos gegeten

Maryhee
Maryhee Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Woensdagavond (29 september) heeft Avoine het touwtje van de tournedos opgegeten. Ik zag het gebeuren en toen ik het weg wilde pakken, had ze het al doorgeslikt. Ik raak helemaal in paniek omdat ik weet dat dit heel gevaarlijk kan zijn. Ondertussen speelt, drinkt en eet ze gewoon en rent ze achter haar zus aan. De volgende ochtend heb ik de dierenarts gebeld voor een afspraak... hij vertelde me dat dit erg gevaarlijk is en dat ik direct naar de spoedkliniek moest gaan. Ondanks dat ze nergens last van leek te hebben, ben ik erheen gegaan.

Op de röntgenfoto was geen teken van een darmverstopping te zien. Ik heb een laxeermiddel voor dieren meegekregen om haar te helpen het touwtje op de natuurlijke weg kwijt te raken.

Het is inmiddels 3 oktober en er zit nog steeds geen touwtje in de kattenbak, terwijl ze zich verder gewoon gedraagt zoals altijd: ze speelt, eet, ligt in de vensterbank, drinkt en rent overal rond.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.... Ik maak me zo'n zorgen omdat ik op internet heb gelezen over de gevaren van touwtjes en veters.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt met een kat die een touwtje heeft ingeslikt? Kan ze gewoon blijven rondlopen met dat touwtje in haar darmen en poept ze het er op een dag wel uit? Of zal het touwtje langzaam uit elkaar vallen en zo verdwijnen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Eens, alleen wil ik nog toevoegen dat na 4 dagen dat touwtje er inmiddels wel uit moet zijn gekomen. Je hebt het waarschijnlijk gewoon over het hoofd gezien bij het checken van de poep, en gelukkig maar.

Als het foute boel is, dan kun je de symptomen echt niet missen (ik zeg dit ook even voor anderen die hetzelfde meemaken): de kat kan zijn behoefte niet meer doen en heeft duidelijk pijn. Ook een dierenarts kan die symptomen dan echt niet over het hoofd zien.

Natuurlijk is slagerstouw of rolladetouw hartstikke gevaarlijk, maar gelukkig loopt het meestal goed af (vergeleken met het aantal katten dat zoiets inslikt).

Blijf het voor de zekerheid nog even in de gaten houden, maar als hij gewoon normaal zijn behoefte doet, dan denk ik dat het wel losloopt.

Vertaald Frans
    Maryhee
    Maryhee Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik check vaak de kattenbak in de hoop dat beruchte keukentouwtje te zien :( Bedankt voor je reactie!

Vertaald Frans
    Schtroumphy
    Schtroumphy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Behalve haar goed in de gaten houden kun je niet veel doen. Het kan inderdaad gevaarlijk zijn, maar het kan ook gewoon vanzelf gaan (wat meestal ook gebeurt).

Wat betreft het feit dat er nog geen touwtje "bij de uitgang" te zien is :) tenzij je elke drol heel nauwkeurig hebt gecontroleerd, kan ze het al lang hebben uitgepoept zonder dat je het hebt gezien. Het touwtje kan als een "balletje" midden in de ontlasting zitten of in meerdere stukjes enz. Kortom, zolang je kat zich goed voelt, is het een kwestie van goed opletten. Mocht er een symptoom optreden, ga dan direct naar de dierenarts.

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!