Mijn kat heeft een dikke poot
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja, dat ga ik doen. Kan een insectenbeet/wespensteek of zoiets een zwelling veroorzaken zonder 'pijn'?
wacht de nacht even af en dan zie je het morgen wel bij de dierenarts
Hij komt wel buiten, maar alleen onder toezicht en aan de lijn in mijn tuin of op het terras, dus een kattenbeet is het niet. Ik heb gekeken en hij bloedt niet, en ik zie ook geen wondje of iets wat erin zit, maar het is zo erg opgezwollen dat ik het niet overal goed kan bekijken. Ik ga proberen om nog een keertje te kijken... Van de onderkant gezien is het nog duidelijker...
Zijn normale poot:

Zijn opgezwollen poot:

komt je kat buiten?
Als dat zo is, is het waarschijnlijk een kattenbeet. Probeer het wondje te vinden.
Wacht maar even tot morgen, het is niet levensbedreigend.
Het is wel echt flink opgezwollen! Ik hoop dat er niets gebroken is. Mijn Hope blijft ook vaak met haar nageltjes haken; soms zwelt het dan een beetje op als ze eraan trekt, maar dat trekt in de dagen daarna meestal wel weer weg.
35 reacties van 35