mijn kat eet muizen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
die van mij jaagt en eet zijn prooien op, maar hij laat de muizendarmen altijd voor me liggen. ik heb echt geen idee hoe hij dat voor elkaar krijgt, hij eet alles behalve de ingewanden, echt bizar!!! maar ik ontworm hem regelmatig en ik pas goed op m'n kat!
Hoi!
Je kunt je kat niet echt tegenhouden om muizen te eten, tenzij je hem binnen opsluit. Maar dat zou behoorlijk zielig zijn, aangezien hij gewend is om naar buiten te gaan.
De enige oplossing is om hem regelmatig te ontwormen. Vraag hiervoor even advies aan je dierenarts.
Ik zie dat je twee katten hebt, dus je moet ze natuurlijk allebei ontwormen.
Groetjes
Hoi! Ik zou mijn kat graag willen tegenhouden om muizen te eten. Ze heeft namelijk een stuk of tien wormen overgegeven die eruitzagen als tagliatelle. Volgens de dierenarts komt dit door de muizen en krijgt ze daar al die wormen van. Hebben jullie tips? (Ik woon vlak bij de velden).
Bel de dierenartsassistent of de dierenarts even over dit product.
Afhankelijk van hun antwoord over deze tabletten kun je het in wat 'pillenpasta' doen (zoals Observence), een soort zachte en smakelijke pasta waar je de pil mee omhult. Meestal werkt dat hartstikke goed voor de inname.
Hoi allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties! :)
Ik heb een natuurlijk ontwormingsmiddel gevonden in de winkel waar ik normaal gesproken mijn boodschappen doe.
Maar ik zie nu dat het tabletten zijn.
Hoe krijg je die in vredesnaam bij een kat naar binnen?
http://www.aroma-zen.com/animaux-jardin/tiques-puces-autres-parasites/phyto-vermi-30comprimes-phyto-compagnon-p-7274.html
Of kan ik toch beter even naar de dierenarts gaan om hem te laten ontwormen?
Hoe pakken jullie dat aan?
Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden!
Fijne dag nog!
Ja, als die muizen van akkers komen waar met insecticiden is gespoten, dan is dat schadelijk... Dat is een voorbeeld uit eigen ervaring... Maar als hij 'gezonde' muizen eet, dan hoort dat er voor een kat nou eenmaal bij. Af en toe overgeven is dan ook geen probleem, tenzij je echt andere dingen ziet die niet lijken te kloppen.
Zolang je hem regelmatig ontwormt, is dat geen probleem.
Goedenavond sophie, het is heel normaal dat je kat muizen vangt en opeet. De kat is van nature een echte jager en dat ga je nooit kunnen voorkomen 👋
9 reacties van 9