Mijn kat eet het hooi van mijn konijn

Lulu Frnc
Lulu frnc Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi (of goedenavond gezien het tijdstip),

Sinds ik het hooi van mijn konijn heb vervangen door hooi van betere kwaliteit, merk ik dat mijn poesje er graag wat van steelt. Ik vind de laatste tijd wel eens plukjes hooi in het appartement als ik 's ochtends opsta.

En toen ik net zoals elke avond de drolletjes uit de kattenbak schepte, vond ik een flink stuk hooi; ze eet het dus echt op!

Is dit gevaarlijk voor haar? En waarom doet ze dit eigenlijk?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Lulu Frnc
    Rapporteren

Bedankt voor al jullie reacties, ik ga jullie advies opvolgen 😌

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, dat wordt sowieso lastig lol! Trouwens, ik denk echt niet dat het veel kwaad kan, want hooi blijft soepel en het is eigenlijk gewoon gras (al hangt het er natuurlijk wel vanaf wat voor hooi het precies is). Maar je kunt het toch maar beter vermijden :)

Vertaald Frans
    Lulu Frnc
    Rapporteren

Oké, bedankt voor je reactie.

Dat wordt lastig, want de kooi van mijn konijn staat op de grond, dus ze kan er zo bij. En overdag staat de kooi open, dus dan kan ze ervan meepikken wanneer ze maar wil.

Misschien als ik de hooiruif binnen in de kooi probeer op te hangen... Ik ga erover nadenken lol

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als ze geen kattengras heeft, probeer het dan misschien eens voor haar neer te zetten. Je weet maar nooit.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi, gevaarlijk zou ik het niet direct noemen, maar ik denk niet dat het echt ideaal voor haar is. Zeker niet als je een groot stuk in de ontlasting hebt gevonden; dat betekent namelijk dat ze het niet verteert. Het zou dus voor gasvorming of diarree kunnen zorgen. Het beste is dus om de toegang tot het hooi te blokkeren voor je poes :).
    Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!