Krijgt mijn kitten halflang haar?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, zoals de titel al zegt, zou ik graag willen weten of mijn Milo van tweeënhalve maand oud later kort of halflang haar krijgt, voor zover een kenner daar iets over kan zeggen. Ik heb hem uit het asiel geadopteerd en van de vier kittens in het nestje waren er twee met langer uitziend haar. Hij heeft zelf lang haar op zijn rug dat er nogal pluizig uitziet.

(Ik heb Milo met pas 2 maanden geadopteerd omdat hij in een kelder was gevonden, gedumpt met zijn broertjes en zusjes toen ze pas een paar dagen oud waren. Ik weet dat de ideale leeftijd normaal gesproken rond de 3 maanden ligt als een kitten het geluk heeft om nog bij de moeder te zijn.)

Bedankt aan iedereen die me kan helpen!

Krijgt mijn kitten halflang haar?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • Maloha
    Maloha Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb net precies hetzelfde kitten geadopteerd.... ik vraag me hetzelfde af.... hoe ziet hij er nu uit???

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond. Ze zijn echt stuk voor stuk schatjes! Wat de ontwikkeling van de vacht betreft, is het eigenlijk altijd maar een beetje afwachten hoe dat uitpakt.

Ik heb zelf een kat geadopteerd die inmiddels bijna 2 jaar is. Van de vijf hadden er twee een lange vacht: die van mij en een van zijn broertjes. Die van mij is langharig gebleven, terwijl zijn broertje uiteindelijk kortharig is geworden.

Maar of ze nou langharig of kortharig zijn, het blijven heerlijke knuffelkonten om lekker te verwennen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Ik haak een paar maanden later in op dit gesprek. Hoe is de vacht van je kat uiteindelijk geworden?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dank je wel! Ik ben heel benieuwd hoe hij eruit gaat zien :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat een knapperd!

Te zien aan de haren op zijn rug en borst zou ik zeggen dat hij een halflange vacht krijgt. Maar dat zal de tijd moeten uitwijzen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Super bedankt voor jullie reacties! Ik ben dol op z'n kittenkoppie, maar ik ben ook heel benieuwd hoe hij er straks uit gaat zien.

Sarah, je kat is echt prachtig!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Klopt helemaal, mijn kat was precies zo als kitten en nu heeft hij halflang haar, zoals je op de bijgevoegde foto's kunt zien;

Bamboo met 1,5 maand

Bamboo als volwassen kat

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zonder dat ik er nou echt een expert in ben, zou ik zeggen dat het inderdaad om langhaar of halflanghaar gaat.

Je moet niet afgaan op de lengte van de haren op de kop, maar juist kijken naar die op de rug en de flanken.

Ik heb zelf een Heilige Birmaan die door zijn ras natuurlijk langharig is, maar de haren op zijn kop zijn echt kort, in tegenstelling tot de haren op zijn rug en flanken.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!