Krijgt mijn kitten halflang haar?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik heb net precies hetzelfde kitten geadopteerd.... ik vraag me hetzelfde af.... hoe ziet hij er nu uit???
Goedenavond. Ze zijn echt stuk voor stuk schatjes! Wat de ontwikkeling van de vacht betreft, is het eigenlijk altijd maar een beetje afwachten hoe dat uitpakt.
Ik heb zelf een kat geadopteerd die inmiddels bijna 2 jaar is. Van de vijf hadden er twee een lange vacht: die van mij en een van zijn broertjes. Die van mij is langharig gebleven, terwijl zijn broertje uiteindelijk kortharig is geworden.
Maar of ze nou langharig of kortharig zijn, het blijven heerlijke knuffelkonten om lekker te verwennen.
Hoi! Ik haak een paar maanden later in op dit gesprek. Hoe is de vacht van je kat uiteindelijk geworden?
Dank je wel! Ik ben heel benieuwd hoe hij eruit gaat zien :)
Wat een knapperd!
Te zien aan de haren op zijn rug en borst zou ik zeggen dat hij een halflange vacht krijgt. Maar dat zal de tijd moeten uitwijzen.
Super bedankt voor jullie reacties! Ik ben dol op z'n kittenkoppie, maar ik ben ook heel benieuwd hoe hij er straks uit gaat zien.
Sarah, je kat is echt prachtig!
Klopt helemaal, mijn kat was precies zo als kitten en nu heeft hij halflang haar, zoals je op de bijgevoegde foto's kunt zien;

Bamboo met 1,5 maand

Bamboo als volwassen kat
Zonder dat ik er nou echt een expert in ben, zou ik zeggen dat het inderdaad om langhaar of halflanghaar gaat.
Je moet niet afgaan op de lengte van de haren op de kop, maar juist kijken naar die op de rug en de flanken.
Ik heb zelf een Heilige Birmaan die door zijn ras natuurlijk langharig is, maar de haren op zijn kop zijn echt kort, in tegenstelling tot de haren op zijn rug en flanken.
8 reacties van 8