Kittenbrokken geven aan een volwassen kat?

N
Nana1908 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik heb een gesteriliseerde poes van 4 jaar oud.

Ze is van jongs af aan altijd erg gestrest geweest en heeft daarom moeite om op gewicht te blijven.

Het gaat nu steeds beter met de stress, maar ze heeft nog wel periodes dat het even wat minder gaat.

Ik heb haar gekregen toen ze 8 maanden was, van een man die niet echt vriendelijk voor haar was...

Ik ben met haar naar de dierenarts geweest om te controleren of alles goed is met haar gezondheid, en dat is gelukkig het geval.

Daarom ben ik een maand geleden overgestapt op kittenbrokjes, omdat ik zag dat die wat vetter zijn dan brokken voor volwassen katten.

De kleine meid is eindelijk aangekomen!

Maar denken jullie dat ik dit op de lange termijn kan blijven geven, of moet ik toch weer terug naar volwassen brokken? Moeten dat dan per se brokken voor gesteriliseerde katten zijn?

Ik heb wel eens gehoord dat die labels voor 'gesteriliseerd' of 'kitten' pure marketing zijn, maar ja, dat zijn ook maar verhalen van horen zeggen...

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het principe is dat je een kitten geen brokken voor volwassen katten geeft (die zijn niet voedzaam genoeg). Het is geen probleem om kittenbrokken aan een volwassen kat te geven, mits hij geen overgewicht heeft.

Vertaald Frans
    N
    Nana1908 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, wat vooral telt is de kwaliteit van het voer dat je geeft. Welke merken geef je?

Bedankt voor je antwoord.

Ik geef de brokjes van mijn dierenarts.

Hill's

Vertaald Frans
    Kirikiri
    Kirikiri Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Waar het vooral om gaat, is de kwaliteit van het voer dat je geeft.

Welke merken geef je?

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!