Hoi allemaal, \/p>
\/p>
Ik heb nu 3 weken geleden een kitten van alweer 6 maanden geadopteerd.\/p>
De eerste dagen verstopte hij zich achter de bank en kwam hij er alleen 's nachts uit als ik sliep.\/p>
Na een paar dagen leek hij wat meer zelfvertrouwen te krijgen. Meestal als ik thuiskom van mijn werk zit hij nog verstopt, maar komt hij er na krap 2 minuten al uit (ook als er vrienden over de vloer zijn, komt hij vrij snel tevoorschijn). \/p>
Over het algemeen gaat hij gewoon zijn eigen gang als hij ziet dat ik op de bank zit of in bed lig. Ik merk echter dat hij nog steeds erg wantrouwig is als ik een been beweeg of een beetje geluid maak. Zodra ik me ook maar een beetje in zijn buurt beweeg, gaat hij richting de achterkant van de bank, zonder zich echt te verstoppen als hij ziet dat ik niet direct naar hem toe kom.\/p>
Het lukt me prima om met hem te spelen en hem uit de hand te voeren (alleen dingen waar hij echt dol op is, anders wil hij het niet). Maar aaien is echt uitgesloten; als ik voorzichtig mijn hand uitsteek terwijl hij eet, schrikt hij, maar eet dan wel weer verder.\/p>
\/p>
Gisteravond kwam hij naar me toe, rook aan mijn hand en gaf een tik met zijn poot... ? (ik had net wat snoepjes op de grond gelegd)\/p>
\/p>
Mijn vraag is nu: wat kan ik doen om hem te stimuleren aaitjes te accepteren? Gewoon regelmatig met hem blijven spelen en uit de hand blijven voeren? (het is immers pas 3 weken geleden). Of moet ik iets specifieks doen om zijn vertrouwen te winnen? \/p>
\/p>
Bedankt, \/p>
Groetjes, Pierre\/p>