Kattenbakzakken: voor of tegen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Echt super bedankt, Neya!
Ik heb de bak net even met schoonmaakazijn schoongemaakt en er is geen vlekje meer te zien, hij is weer als nieuw!
Het is dus helemaal niet nodig om een nieuwe te kopen of om weer van die zakken te gebruiken.
Dit is echt een top tip die het verschonen van de kattenbak een stuk makkelijker maakt.
👍
Ja hoor Aurore Boréale :) Probeer het minstens 30 minuten. Ik laat het zelf lang intrekken omdat mijn bak al 7 jaar oud is en met twee van die schatjes heb je natuurlijk sneller last van vlekken. Maar in ieder geval, het werkt echt; ik heb een van mijn bakken zo weer een tweede leven gegeven. Het belangrijkste is dat je het regelmatig blijft doen.
Lucretia, ik ken die merken niet, maar eigenlijk denk ik dat ze allemaal wel zo'n beetje hetzelfde zijn.
Neya, ik had er niet aan gedacht om de bak met natuurazijn schoon te maken. Ik ga het proberen, maar een halve dag is echt te lang voor mijn meisje; ze moet natuurlijk altijd net als ik aan het schoonmaken ben, zul je net zien!
Hoi!
Ik heb die zakken geprobeerd, maar ik ben er niet echt van overtuigd. Dus ik laat het nu gewoon zoals het is. Ik heb ook last van vlekken in de bak; dat is kalkaanslag. Ik laat de bak een goede halve dag weken in water met schoonmaakazijn en dan boen ik het weg met een sponsje. Alles gaat er dan heel makkelijk vanaf. Als je dit elke maand even doet, hoef je geen spierballen te gebruiken :). Het is goedkoper dan die zakken en het maakt perfect schoon en desinfecteert goed.
Vroeger gebruikte ik ze niet, maar sinds een paar maanden gebruik ik ze ook. Ik heb kattenbakken waar je de zakken aan kunt haken. Het klopt dat er vaak gaten in de zakken komen. Maar ondanks die gaten blijft het nog steeds makkelijker om de kattenbak te verschonen dan zonder die zakken.
Wat het merk betreft: ik gebruik die van de dierenwinkel (het Zwitserse Qualipet en het Duitse Fressnapf). Ik weet niet of je deze twee winkels ook in Nederland hebt.
Ciflette, je hoeft je echt niet te schamen om budget-zakken te kopen, zolang ze maar goed werken!
Ik heb een Carrefour (een Franse supermarkt) in de buurt, ik ga er eens kijken, bedankt.
Ik haal die zakken bij de Carrefour (huismerk, ik schaam me diep). Maar ik heb een kat die niet zo van krabben aan plastic houdt.
Bedankt voor jullie reacties.
Eigenlijk is de bak niet zozeer gevlekt, maar is het plastic echt aangetast door de urine. Ik heb geen zin om de kattenbak om die reden elke drie maanden te vervangen en ik weet niet of ik ergens een losse onderbak kan vinden die past.
Ciflette, welk merk zakken gebruik jij? Misschien zijn die wat steviger.
Ik heb zelf eigenlijk geen bijzondere problemen met kattenbakzakken, op een paar gaatjes aan de zijkanten na.
Ik kwam toevallig bij de Franse winkelketen Auchan een kattenbak tegen waar je de zakken aan kunt 'vasthaken'.
Door de vulling twee keer per week te verschonen en er genoeg in te doen, heb je geen last van kapotte zakken.
Ik heb het ook geprobeerd en had hetzelfde probleem met gaten onderin de zakken.
Die vlekken zijn me niet opgevallen, omdat mijn bak heel donkerblauw is.