Kat ziek door een vogel??

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een kat van 5 jaar die normaal gesproken heel actief, praatgraag en een echte vreetzak is. Vanmorgen heeft ze een vogel gevangen en opgegeten... (er ligt nog een vleugel in m'n tuin, voor wie interesse heeft...).

Sindsdien ligt ze alleen maar te slapen, helemaal weggekropen in de dekens. Ze heeft niet gegeten (nou ja, ze heeft die vogel al op...) en is niet naar buiten geweest voor haar behoefte. Het is niks voor haar om de hele dag te blijven liggen. Ik dacht eerst aan de spijsvertering, maar ik begin me nu af te vragen of het niet iets anders kan zijn... Het is pas een uurtje of tien geleden, dus ik maak me nog niet direct zorgen, ik ben vooral benieuwd:

Weten jullie of er ziektes zijn die een vogel op een kat kan overdragen?

Bedankt en RIP vogel...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

ook al zijn het maar vermoedens, voor mij is het prima.

inderdaad, een mening horen stelt je altijd gerust

en het is ook wel een opluchting dat niemand van jullie meteen riep: "O mijn ***! Ze heeft sowieso vogel-hiv opgelopen!"...

Het is ook niet de bedoeling om te oordelen ;)

Zoals jullie aanraden, ga ik haar gedrag vanavond en morgenochtend in de gaten houden en als ik twijfel, ga ik naar de dierenarts. In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

Aarzel niet om naar de dierenarts te gaan. De vogel kan ziek zijn of last hebben van een botje enz... je kunt beter een keer voor niets gaan dan te lang wachten :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, bedankt voor jullie reacties. Ook al zijn het maar gissingen, ik ben er blij mee. Het is ook wel een geruststelling dat niemand van jullie meteen riep: "O mijn ***! Ze heeft vast en zeker vogel-hiv opgelopen!"...

Zoals jullie adviseren, ga ik haar gedrag vanavond en morgenochtend goed in de gaten houden. Als ik twijfel, ga ik even naar de dierenarts. In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, misschien is het niet eens zo dat de vogel ziek is, maar heeft je kat een botje gegeten dat verkeerd is gevallen... Of dat er ergens eentje is blijven steken. Meestal kauwen katten hun eten wel goed, maar het gebeurt wel eens dat ze het doorslikken zonder echt goed te kauwen... Houd het gedrag van je kat de komende tijd goed in de gaten en zorg vooral dat hij goed blijft drinken... ga even naar de dierenarts.

Zanaya was me net voor!

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!