Kat die gek is op sla!
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
@Gabrielle de provetojunior
Volgens mij begrijp je de werking van het forum een beetje verkeerd om...
Je geeft antwoorden op vragen uit 2010. De dieren waar je nu advies voor geeft, zijn inmiddels supersenioren of ze zijn er al niet meer 😉
Hoi,
Sommige katten vinden het inderdaad lekker om aan groenten of blaadjes sla te knabbelen. Maak je geen zorgen, in kleine hoeveelheden is het helemaal niet gevaarlijk. Sla bestaat voor het grootste deel uit water, dus het heeft geen specifieke voordelen maar ook geen grote risico's, zolang je het in kleine beetjes geeft en het goed wast (om bestrijdingsmiddelen of restjes te voorkomen).
Dit gedrag is heel normaal: sommige katten houden van het knapperige of de frisse smaak van de blaadjes, een beetje zoals ze ook in kattengras geïnteresseerd kunnen zijn. Sla mag echter hun hoofdvoeding niet vervangen; die moet afgestemd blijven op hun behoeften als strikte carnivoren.
Kortom, je kunt ze er gerust af en toe van laten eten zonder je zorgen te maken, maar het moet wel een klein extraatje blijven voor af en toe.
Groetjes,
Gabrielle
Veel kattenbaasjes vragen zich af of hun kat garnalen mag eten. Het antwoord is ja! Katten mogen garnalen eten, maar wel met mate. Er zijn echter een paar dingen waar je rekening mee moet houden.
Ik had een kat die doooooool was op...... kikkererwten.... en bietjes in kleine blokjes gesneden.... als we dat aten.... kreeg hij zijn eigen bordje en at hij alles op......
Mijn Horatio vindt sla ook lekker o_0
Hij knabbelt weleens op een blaadje als ik het klaarmaak :) Het is misschien wel goed voor zijn spijsvertering!
Lool :p gelukkig hebben die van mij geen trek om mijn vogel op te peuzelen (ze gaan eerder voor de sla, ze moeten natuurlijk niet te zwaar worden :p)
Nou, misschien zijn het wel konijnen!! Nee, geintje!! Origineel hoor, die van mij heeft liever de vogeltjes uit m'n tuin!!
hihi, echt ongelooflijk, hij is net als fripouille, ook een klein vegetarisch katje. Hij is tenminste niet de enige LOL ^3^
Mijn kat is dol op chocola en het is niet de eerste keer dat ik hem in de kast betrap. Het verschil is dat het nu grote deuren zijn; één tik met z'n poot en hij klimt zo naar de derde plank. Hij heeft er heerlijk van gesmuld, dus ik moet de boodschappen voortaan maar op een andere plek gaan zetten.......
hihi :p
ik heb het zelf nog niet geprobeerd met olijven, maar ik zit er wel aan te denken hoor ^^