Kaal plekje op de neus van mijn kat?

Vivi94
Vivi94 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn kat verliest haar op zijn neus. Ik heb echt geen idee wat het is. Het lijkt niet te jeuken en hij lijkt er geen last van te hebben. Ik heb al een beetje op internet gezocht, maar ik kom er niet echt uit.

Er zit een soort korstje op de plek waar de haren zijn verdwenen. Kunnen jullie me helpen? Vanwege de lockdown kan ik nu ook niet naar de dierenarts... bedankt!

Kaal plekje op de neus van mijn kat?

Hier is een foto van zijn arme neusje...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Vivi94
    Vivi94 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Het komt wel eens voor dat katten hun neus irriteren door het eten van heel harde brokjes. Het kan ook dat de irritatie door plastic voerbakjes komt, omdat daar bacteriën in blijven zitten, zelfs als je ze vaak afwast. In dat geval is een bakje van keramiek of rvs beter. Ontsmet het voor nu met een middel dat niet prikt.

Het klopt inderdaad dat zijn brokjes erg hard zijn. Zijn bakjes zijn van staal. Ik was zijn brokjesbakje niet elke dag af, ook niet als ik er nieuwe brokjes bij doe. Zou ik zijn voerbak vaker moeten afwassen? (Het bakje voor zijn natvoer was ik trouwens wel altijd af!) Met welk middel kan ik zijn neusje het beste ontsmetten? Ik heb alleen Betadine in huis, wat ik al eens eerder voor hem heb gebruikt. Kan dat?

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Vertaald Frans
    I
    Isie cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Als dit zich verder verspreidt, zou het weleens ringschurft kunnen zijn. Dat is knap lastig, zeker met de huidige lockdown-omstandigheden. Ik stuur je een linkje mee voor het geval je het nodig hebt.

https://www.huisdierendokter.nl/huidschimmel-hond-kat.html

Ze hebben het daar over een rodere huid, maar als de huid van je kat eerder grijs is dan wit of roze, dan worden de aangetaste plekken vaak donkergrijs. Dat heb ik zelf ook meegemaakt met mijn kat.

Pas op dat je de plekken niet met je blote huid aanraakt, want je kunt het zelf ook krijgen als het inderdaad ringschurft is. En die rode kringen op je eigen huid zijn nou niet bepaald charmant.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het komt wel eens voor dat katten hun neus irriteren tijdens het eten van erg harde brokjes. Het is ook mogelijk dat de irritatie door plastic voerbakjes komt, omdat die bacteriën vasthouden, zelfs als je ze vaak afwast. In dat geval kun je beter een bakje van keramiek of roestvrij staal (RVS) gebruiken. Ontsmet de plek voor nu even met een middel dat niet prikt.

Vertaald Frans
    Bichoune82
    Bichoune82 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Eet je kat natvoer? Ik heb dat hier ook gehad... een beetje natte keukenrol en het liet zo los

Vertaald Frans
  • 14 reacties van 14

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!