Kaal plekje op de neus van mijn kat?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Het klopt inderdaad dat zijn brokjes erg hard zijn. Zijn bakjes zijn van staal. Ik was zijn brokjesbakje niet elke dag af, ook niet als ik er nieuwe brokjes bij doe. Zou ik zijn voerbak vaker moeten afwassen? (Het bakje voor zijn natvoer was ik trouwens wel altijd af!) Met welk middel kan ik zijn neusje het beste ontsmetten? Ik heb alleen Betadine in huis, wat ik al eens eerder voor hem heb gebruikt. Kan dat?
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Hoi! Als dit zich verder verspreidt, zou het weleens ringschurft kunnen zijn. Dat is knap lastig, zeker met de huidige lockdown-omstandigheden. Ik stuur je een linkje mee voor het geval je het nodig hebt.
https://www.huisdierendokter.nl/huidschimmel-hond-kat.html
Ze hebben het daar over een rodere huid, maar als de huid van je kat eerder grijs is dan wit of roze, dan worden de aangetaste plekken vaak donkergrijs. Dat heb ik zelf ook meegemaakt met mijn kat.
Pas op dat je de plekken niet met je blote huid aanraakt, want je kunt het zelf ook krijgen als het inderdaad ringschurft is. En die rode kringen op je eigen huid zijn nou niet bepaald charmant.
Hoi,
Het komt wel eens voor dat katten hun neus irriteren tijdens het eten van erg harde brokjes. Het is ook mogelijk dat de irritatie door plastic voerbakjes komt, omdat die bacteriën vasthouden, zelfs als je ze vaak afwast. In dat geval kun je beter een bakje van keramiek of roestvrij staal (RVS) gebruiken. Ontsmet de plek voor nu even met een middel dat niet prikt.
Hoi,
Eet je kat natvoer? Ik heb dat hier ook gehad... een beetje natte keukenrol en het liet zo los
14 reacties van 14