Kaal plekje op de neus van mijn kat?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja hoor, 19 jaar alweer, mijn lieve schat 🎉
Oké. Het lijkt niet te jeuken. Het is ook niet geïrriteerd... nou ja, vanaf nu dan maar na elke maaltijd even goed schoonmaken!
RE-
19 jaar alweer, die ouwe??? Wauw.... Hiep hiep hiep hoera voor deze prachtige senior!
Nou, door het met wat water schoon te maken merkte ik pas dat het wegging, maar ik moest het wel een paar keer doen voordat het er helemaal af was (die saus van dat natvoer plakt nogal). Dit was toen ze nog een kitten was (toen was ze blijkbaar nog niet zo handig met zichzelf poetsen). Voor een ouwe kerel kan het hetzelfde probleem zijn, gewoon te lui om zich te wassen... Maar als de huid echt rauw is of als hij eraan krabt, dan is er natuurlijk wat anders aan de hand...
Ah balen.. hij vindt het heerlijk om tegen onze schoenen aan te schuren die we bij de ingang laten staan.... 😑 misschien is er zo wel iets overgedragen. Er lopen hier in de buurt trouwens ook een hoop katten rond....
Top, ik heb het genoteerd! Ik ga het allemaal uitproberen. Ik hoop dat het effect heeft!
Ik vermoed dat het overgedragen kan worden via contact, via je schoenen of zelfs via je huid. Op die leeftijd is de weerstand wat lager en kan de schimmel zich makkelijker verspreiden. Het zou wel echt pech zijn als hij dat echt heeft opgelopen.
Maar die van mij heeft het ook gehad, terwijl hij ook niet buiten kwam. Ik snapte er ook niks van, vooral omdat we onze schoenen nooit laten slingeren.. 😒
Je kunt de voerbakjes één keer per week laten weken in water met wat verdunde bleek. (Ik weet niet meer precies hoeveel dopjes per liter water... Dat staat meestal wel op de fles.)
Betadine is al prima. Als je geen appelazijn hebt, kun je ook natuurazijn gebruiken (1/3 azijn op 2/3 water) en dit dan deppen. Dit is een methode die voor oormijt wordt gebruikt, dus op de huid moet het ook wel werken.
Hoi, echt heel erg bedankt voor de link, daar heb ik zeker wat aan. Oh jee, hoe heeft m'n arme schat dat nou kunnen oplopen? Hij komt niet eens meer buiten vanwege zijn leeftijd (al 19 jaar!). Ik ga de verschillende huismiddeltjes eens proberen. Bedankt in ieder geval!
Hoi, ja hij eet natvoer! Ik heb het al afgeveegd maar het korstje gaat niet weg. Het is wel waar dat hij na het eten vaak wat op zijn neusje heeft zitten. Moet ik het na elke maaltijd even schoonmaken?
Bedankt!