Hoe krijg ik zwart vet of olie van de kitten die ik net heb opgevangen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Echt een mooi gebaar wat je daar hebt gedaan ;) 3 👏
Hihi, ik weet in ieder geval dat mijn doekjes zelfs lijmresten van harsstrips verwijderen, dus ik ga ervan uit dat het dit soort dingen op den duur ook wel wegkrijgt. Spoel het na afloop wel even af als je doekjes niet alcohol- of parfumvrij zijn. Spoel gewoon even met een washandje en droog de kleine daarna af :) Ik hoop dat het werkt!
O ja, dat is een goed idee, bedankt! Ik ga het meteen proberen met mijn Vichy. 👍
Dat stadium van vloeibaar vet zijn we inmiddels een week voorbij. Nu is er een soort harde pasta overgebleven die helemaal aan de huid en de vacht vastgekoekt zit. Als ik het met mijn vingers probeer weg te halen, trek ik alle haren eruit. Ik denk niet dat meel me hierbij gaat helpen. Kijk maar naar de zwarte puntjes op de foto.

Afwasmiddel?! Dat is voor ons al behoorlijk agressief, laat staan voor de huid van een kitten... Persoonlijk heb ik mijn twijfels over het gebruik van afwasmiddel (het ontvet en is dus agressiever dan andere middelen) op een kat.
Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben en bij elke wasbeurt goed moet inmasseren. Mijn hond snuffelde vroeger altijd onder de fietsen in de garage en zat dan onder de smeervlekken. We wasten haar dan met een speciale hondenshampoo en masseerden het lang in, waarna het vet er beetje bij beetje vanaf ging. Soms moesten we twee wasbeurten doen met twee dagen ertussen omdat het nogal hardnekkig was, maar uiteindelijk gaat het er wel gewoon af.
Goedenavond Kitta,
Om al dat vet te absorberen, moet je dit kleine katje helemaal met bloem bestrooien...:-)
Ja!... de bloem zal het vet absorberen. Aarzel niet om hem goed in te wrijven, wees vooral niet te zuinig!... (zelfs tussen zijn kleine pootjes, kussentjes etc... maar pas natuurlijk wel goed op zijn ogen) Laat de bloem een tijdje inwerken (doe dit in een kamer waar hij je huis niet vies kan maken). Borstel hem daarna absoluut niet! Maar was hem meteen met een ontvettend maar NEUTRAAL afwasmiddel (bij voorkeur biologisch). Droog hem perfect af, en herhaal de behandeling twee dagen later voor het geval er nog wat resten achterblijven....
Succes!...
8 reacties van 8