Hittegolf - Wat is de ideale temperatuur voor een kat?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Een paar dagen geleden liet ik mijn kat naar buiten terwijl het 29 graden was. Hij kwam helemaal hijgend terug. Omdat ik op een zolderverdieping woon, heb ik hem tijdens de hittegolf naar mijn moeder gebracht. Ik heb hem te voet in zijn reismandje vervoerd, een kwartiertje ongeveer, waarbij ik zoveel mogelijk de schaduw opzocht. Toen hij uit zijn mandje kwam, schrok ik echt: hij ademde heel snel, was aan het hijgen en het duurde wel twintig minuten voordat hij weer rustig werd. Toch was zijn lichaamstemperatuur normaal.

Zondag haal ik mijn kat weer op (mijn moeder kan hem niet langer houden), maar het is nog steeds warm bij mij thuis en ik ben bang dat de temperatuur de hele zomer vrij hoog blijft. Vandaar mijn vraag: vanaf welke temperatuur krijgt een kat last van de warmte?

Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen: hoe warm is het bij jullie binnen? Voelen jullie katten zich nog prettig?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Anne.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt voor je verhaal. Het is echt niet makkelijk op het moment...

Het is de eerste keer dat ik de zomer doorbreng met mijn katje. Kan een kat eigenlijk goed tegen temperaturen van rond de 30 graden die aanhouden? Ik ben namelijk bang dat het de hele zomer zo'n 30 graden blijft op de zolderverdieping...

Vertaald Frans
    Julie-Cocker
    Julie-cocker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, mijn katten leven binnen en ik heb de rolluiken dicht moeten doen met het raam open, zo warm hadden ze het. Ze hebben een drinkfontein die constant aanstaat en ik heb geluk dat ze van water houden, dus ik ga er een paar keer per dag overheen met een nat washandje. Sterkte, normaal gesproken is het zaterdagavond weer voorbij.

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!