Help, mijn kitten heeft last van vreselijke scheetjes

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi lieve dierenvrienden! \/p>

\/p>

Ik heb een super schattig kittentje van twee maanden oud dat echt vreselijke scheetjes laat! Ze wordt om de twee weken ontwormd bij de dierenarts, haar inentingen zijn up-to-date en ze krijgt 'baby cat' brokjes van Royal Canin uit de dierenwinkel (op advies van de dierenarts). Ik geef haar geen melk of natvoer. Ondanks alle goede zorgen blijft die echt vreselijke geur hangen... \/p>

\/p>

Heeft iemand tips?\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • R
    Ragnar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat verraderlijk... serieus, het is echt super ingewikkeld.

Vertaald Frans
    R
    Rapporteren

Ik ben ééécht geen expert op het gebied van kattenvoer, maar die Hill's voor kittens is best goed, toch? 46% kippenvlees en 65% gevogelte in totaal. Er zit wel maïs in, maar het vleesgehalte is best oké, of niet?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond, ik heb dus de kittenbrokjes van het merk Hill's bij de dierenwinkel gekocht, omdat daar de meeste eiwitten in zaten. Het probleem begint nu echt te verdwijnen (pff, gelukkig!) en qua prijs kom je ook wel uit; ik heb een klein zakje van 400 gram voor € 6,15 gekocht om te testen. Ze heeft de neiging om te selecteren en eet eerst de Royal Canin op, maar uiteindelijk eet ze de andere brokjes ook gewoon op.

Fijne avond =)

Vertaald Frans
    Healthy Pets
    Healthy pets Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Supermarktvoer kun je inderdaad beter laten staan, net als de merken die je bij de dierenwinkel of de dierenarts vindt. Maar er zijn producten met een hele goede samenstelling (zonder granen of dierlijke/plantaardige bijproducten) die je heel makkelijk online kunt vinden.

Een paar voorbeelden van kwalitatief blikvoer of zakjes: Terra Faelis, Catz Finefood, Animonda, Feringa, Mac's... Al deze merken zijn verkrijgbaar op Zooplus, en bij sommige is de prijs-kwaliteitverhouding echt heel interessant!

Wat de brokjes betreft: ik denk niet dat je goede graanvrije merken in de gewone dierenwinkels zult vinden... De beste producten zijn echt online te vinden, of bij die paar zeldzame speciaalzaken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De brokjes die je hebt gekocht zitten waarschijnlijk vol koolhydraten en granen, daarom verandert het probleem niet echt; ik raad je aan om dit topic eens te lezen: http://wamiz.com/chats/forum/mon-chaton-a-la-diarhee-depuis-2-mois-47175.html dan begrijp je precies hoe het zit :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt allemaal voor jullie reacties =)

Ik ga aanstaande zaterdag naar de dierenwinkel om een andere soort brokjes te halen (met meer eiwitten). Er is helaas nog geen verbetering =/ en ja, de ontlasting is inderdaad zacht. De dierenarts had me geadviseerd om te stoppen met het natvoer, omdat dat van de supermarkt kwam en misschien de oorzaak was van de diarree. Maar goed

Vertaald Frans
    Healthy Pets
    Healthy pets Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Net als wat de reageerders hierboven al zeiden, is het echt belangrijk dat je overstapt op andere voeding! Geef graanvrije brokjes (ook al adviseert je dierenarts wat anders; die raadt natuurlijk vaak de merken aan die hij zelf verkoopt, maar dat zijn niet altijd de beste opties voor een strikte carnivoor!) en zorg dat je hem dagelijks natvoer geeft. Dit is essentieel voor de hydratatie, aangezien katten kwetsbare nieren hebben en uit zichzelf vaak niet genoeg water drinken.

Als je deze adviezen opvolgt, zouden de problemen met scheetjes snel opgelost moeten zijn. 😉

Vertaald Frans
    R
    Rapporteren

Hoi!

Geen last van zachte ontlasting of zelfs diarree?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, de brokjes van Royal Canin... Er zitten veel granen in, en dat kan een kat niet goed verteren omdat het een carnivoor is en geen omnivoor. Die scheetjes kunnen dus heel goed door die graanrijke brokken komen.

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!