gezwollen onderlip kat

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Ik merkte eergisteren dat de onderlip van mijn kat opgezwollen was. Ik heb geen idee waar het door komt. Wat ik wel weet, is dat we al een jaar lang noch zijn voerbak, noch zijn merk brokken hebben veranderd (Purina One voor gesteriliseerde katten) en dat hij het geweldig vindt om met insecten te spelen en ze op te eten.

Ik maak me echt zorgen om hem, want hij had kattenziekte toen mijn vriend en ik hem adopteerden. We hebben hem toen gered en nu raak ik bij het kleinste pijntje al in paniek :(

We hebben op 26-08-2016 een afspraak bij de dierenarts voor zijn inentingen en we kunnen niet eerder terecht omdat ze met vakantie is.

Denken jullie dat het erger gaat worden en wat zou de oorzaak kunnen zijn van deze zwelling? Hebben jullie ideeën? Hoe kan ik de pijn wat verzachten?

Alvast bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

2 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Mimi1401 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik vroeg me af waarmee ik het bultje op de onderlip van mijn poesje van 1 jaar oud kan schoonmaken. Ik zag namelijk dat het is opgezwollen. Ze lijkt er verder geen last van te hebben, want ze eet, speelt en drinkt gewoon, maar ik heb helaas geen geld voor een dierenarts. Bedankt voor de hulp!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

je kat heeft een aanval van het eosinofiel granuloom

bij mijn kat begon het ook zo. de volgende aanvallen zagen er anders uit: hij kreeg kleine abcesjes, een soort aften op de rand van zijn lippen

de derde vorm is wat vervelender en vooral pijnlijk: de kat krijgt dan harde strengen achter op de dijen.

deze drie symptomen horen allemaal bij dezelfde aandoening: het eosinofiel granuloom

deze ziekte wordt behandeld met cortisonen via injecties of tabletjes

je begrijpt natuurlijk wel dat die cortisonen elke keer, ook al geneest het je kat, niet echt goed voor hem zijn (vooral voor zijn nieren). je moet dus proberen te ontdekken wat de aanvallen uitlokt.

de oorzaak van deze ziekte is niet bekend; het lijkt erg op een allergie (het lichaam komt in opstand), maar het is best lastig om de trigger van de aanval te vinden

Félix heeft geen aanvallen meer gehad sinds ik zijn plastic voerbakjes heb vervangen door bakjes van keramiek.

je dierenarts zal je nog veel meer tips geven, zoals overstappen op hypoallergene voeding@#$%&

een dierenarts raadde me zelfs aan om alle speeltjes en stoffen van synthetisch bont weg te gooien (dat werkte bij haar kat)

sterkte!

en maak je geen zorgen, het is niet heel ernstig, maar je moet je kat goed in de gaten houden om zo snel mogelijk in te grijpen als het terugkomt

Vertaald Frans
  • 2 reacties van 2

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!