Fysiologisch zout?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een klein vraagje: kun je fysiologisch zout gebruiken voor de ogen van je kat? Ik denk van wel, maar ik wilde het voor de zekerheid toch even navragen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Marie.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Nou, dat hangt er maar net vanaf waarom??

Dat is nou net de vraag???

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Meestal gebruik ik Ocryl, maar ik heb weleens meegemaakt dat ik in het weekend zonder zat, dus toen heb ik fysiologisch zout gepakt als noodoplossing.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja hoor, je kunt zonder problemen fysiologische zoutoplossing gebruiken.

Maar waarom wil je het eigenlijk precies gebruiken?

Als het voor een 'slaapje' in de ooghoek is, kan dat prima, maar als het voor een probleem zoals een oogontsteking is, moet je echt even naar de dierenarts.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Er bestaat een speciale oogreiniger voor katten, Ocryl, die wat meer ontsmettend werkt dan onze eigen fysiologische zoutoplossing. Het is gewoon verkrijgbaar bij je dierenarts. Je kunt het gebruiken om regelmatig de vuiltjes uit de ooghoeken van je kat schoon te maken, maar het geneest absoluut geen echte problemen zoals een bindvliesontsteking.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Euh, ik weet het niet zeker hoor. Het beste wat je kunt doen is even de dierenarts bellen en om advies vragen (dat kost niets en zo voorkom je dat je fouten maakt ^^)

Waarom wil je eigenlijk fysiologisch zout gebruiken voor je kat?

Vertaald Frans
  • 15 reacties van 15

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!