Fysiologisch zout?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik heb een klein probleempje met mijn kat van 2 jaar oud. Ze heeft nu al een keer of 4 à 5 last van bruine afscheiding in haar ooghoek. In het begin leek er niets aan de hand, maar toen ik haar oogje vandaag schoonmaakte, merkte ik dat de huid daar een beetje rauw is, ook al is er geen sneetje te zien. Ik zou graag wat advies willen voordat ik in paniek raak en naar de dierenarts ga. (Kleine toevoeging: ze komt niet buiten en is ingeënt.)
@Cece76
Je kitten heeft overduidelijk niesziekte. Dat is een dodelijke ziekte als het niet wordt behandeld, en een fysiologische zoutoplossing is bij katten niet erg effectief. Je moet echt met spoed naar de dierenarts voor de juiste zorg.
Waarom zouden we via e-mail contact met je opnemen!? Tenzij je een enorme trol bent, zie ik echt niet in waarom.
Ja, in ieder geval goed om te weten. Van die zoutoplossing wist ik het wel, maar van water niet.
Ik heb een keer bij mijn kleine herplaatser een oogprutje gewoon zo weggehaald omdat het niet vastgeplakt zat!! Bedankt, ik heb weer wat geleerd over dat water!!
Wat een geweldige site met superveel informatie.
Bedankt dat jullie er zijn.
Laurence en haar ark van Noach gaan lekker slapen. Fijne avond en welterusten allemaal!
Laurence, sommige katten hebben nu eenmaal snel last van wat vuiligheid in hun ooghoeken, ik heb er zelf ook twee. Gebruik natuurlijk nooit gewoon water, maar alleen fysiologisch zout op een gaasje of een wattenschijfje, zolang ze maar pluisvrij zijn.
Marie ,
Als ik het over water heb, bedoel ik niet ín het oog maar op een kompresje om de oogpietjes weg te halen, maar goed, ze hebben er eigenlijk maar zelden last van!!!!
Laurence en haar ark van Noach
Nee hoor, natuurlijk ga ik naar de dierenarts als ik iets merk, want een zoutoplossing geneest het natuurlijk niet. :) Maar je kunt beter geen water gebruiken, want dat irriteert juist. Veel mensen maken die fout.
Nogmaals bedankt!
Ja, dan is het prima hoor, geen probleem,
Of het nou fysiologisch zout is of een beetje water, je liet me wel even schrikken lolll
Oké, dus ja, geen probleem, dat kan gewoon.
Bedankt voor jullie reacties. Als ik het voor mijn katten wil gebruiken, is het puur om schoon te maken wanneer ze wat "oogprut" in hun ooghoeken hebben. Verder hebben ze geen bijzondere problemen.