Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op Wamiz, dus ik zal mezelf even voorstellen voordat ik over mijn probleem begin: ik heb afgelopen juni een kitten van 3 maanden geadopteerd bij de SPCA (de Canadese versie van de dierenbescherming/asiel lol). De kleine Peanut is netjes 3 maanden bij haar moeder gebleven en is dus gespeend. Toen ik haar adopteerde was ze al gesteriliseerd. Al haar inentingen zijn gedaan; toen ik haar kreeg hoefde er nog maar eentje, en die heeft ze begin juli gehad. Ik heb haar niet laten ontnagelen, ik snap echt niet dat ze in Canada zo'n barbaarse praktijk nog steeds toestaan.
Peanut is erg sociaal, speels en vol energie. Haar fokker gaf haar Royal Canin Kitten, dus dat ben ik de eerste week blijven geven. Na een week begon Peanut over te geven (ongeveer om de dag). Ik heb toen besloten om over te stappen op mijn eigen voer: Hill's Science Plan voor kittens. Ik heb de overstap netjes in 7 dagen gedaan. Tegelijkertijd ben ik naar de dierenarts geweest en die heeft me een ontwormingskuur gegeven (2x 5 dagen met 2 weken ertussen). Die kuur heb ik haar netjes gegeven.
Even een belangrijk detail: Peanut heeft altijd al 'zachte' ontlasting gehad. Geen diarree, maar ook geen mooie harde keutels, er een beetje tussenin zeg maar lol! De fokker vertelde me dat dit bij haar ook al zo was, maar ze gaf aan dat kittens vaak last hebben van zachte ontlasting omdat hun maag moet wennen aan de overgang van melk naar vlees.
De ontwormingskuur was afgelopen zaterdag klaar en ik ben afgelopen maandag met een ontlastingsmonster naar de dierenarts gegaan. Hij vond een klein eitje in de analyse en heeft Peanut een tabletje gegeven waarvan ik de naam even helemaal kwijt ben. Verder zei hij dat ze in uitstekende gezondheid verkeert!
Eenmaal weer thuis: sinds maandag komt er een soort doorzichtig vocht uit het kontje van Peanut. Het is niet constant, maar soms lijkt het alsof ze een scheetje laat en er dan wat doorzichtig vocht meekomt. Het vocht heeft geen sterke geur, maar het gebeurt wel vaker; ik heb al een paar vlekken op mijn dekbedovertrek gehad. En vanochtend heb ik het idee dat haar poep nog zachter was dan normaal. Ik ga vanmiddag dus weer even terug naar de dierenarts.
Ik heb dus een paar vragen voor het geval jullie dit soort problemen herkennen:
- Denken jullie dat die zachte ontlasting erg is? Ze lijkt haar brokjes namelijk erg lekker te vinden en eet goed. Bovendien heeft ze een drinkfontein en drinkt ze best veel.
- Hebben jullie ooit eerder gehoord van dat doorzichtige vocht? Waar denken jullie dat dit vandaan kan komen?
Sorry voor de lap tekst en alvast bedankt allemaal!