Castratie van Léo, klein probleempje...
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Laurence, mijn Titus, die bijna 30 jaar geleden is gecastreerd, heeft er ook geen gehad.
Inderdaad Civa, Félia is aan haar buik geopereerd, maar ze had geen kap en ook geen verband. Dat hangt uiteindelijk heel erg van de dierenarts af. De poezen van mijn beste vriendin, in Eure-et-Loir, kregen enorme verbanden die op hun plek werden gehouden door een soort sokken (maar ook geen kappen).
Opereren via de buik gebeurt nog steeds hoor, want het poesje van mijn zoon is vorig jaar op die manier gesteriliseerd. Ze had een flink verband maar geen kap... en dat terwijl ze echt een pittig karakter heeft!
Candymarie,
Euivonorev heeft niet gezegd dat ze het nooit hebben gehad, maar dat ze het nu niet meer hebben omdat de sterilisatiemethoden zijn veranderd. Er is een groot verschil met vroeger; mijn laatste poes die ik 5 jaar geleden liet steriliseren, kwam nog met zo'n kap naar buiten! Ik ben echt blij om te horen dat de methoden zijn veranderd, want zo'n kraag was echt een gedoe, of het nu voor katten of honden was!
Laurence en haar ark van Noach
Eens met Euqui, de katers hebben nooit een kap omgehad, de poezen ook niet omdat ze via de flank zijn geopereerd.
De sterilisatiemethoden zijn veranderd. Het is nu een stuk simpeler, veel sneller en direct na de ingreep veel minder pijnlijk. Katten likken er veel minder aan, sommigen zelfs helemaal niet, en zoals Civa al terecht zegt hebben ze de neiging om juist rondom de wond te likken. Maar natuurlijk moet je het alsnog goed in de gaten houden.
"bedankt dat je me op de hoogte houdt, ik ben dol op informatie!", maar natuurlijk...
Euqinorev
Kijk, dat is weer nieuwe informatie, bedankt! Nou, het mannetje dat ik nog heb is 12 jaar geleden gecastreerd. Voor Isis geldt hetzelfde, ze zijn ongeveer even oud. Omdat ik ze heb opgevangen, weet ik de exacte datum niet. En Angèle van 5 heeft wel een kap om gehad, maar dat is een vrouwtje!
Wat betreft de wilde katten die ik via een stichting liet steriliseren, die kregen natuurlijk geen kap op!
Nou, het is maar beter ook als ze geen kappen meer gebruiken, want wat een gedoe is dat! Maar wat apart, hebben ze die kappen door een andere methode vervangen dan? Om infecties door het likken aan de wonden te voorkomen? Houd me op de hoogte, ik hoor het heel graag!
Laurence, een kap wordt niet meer standaard omgedaan, zeker niet bij katers. Geen van mijn twee kereltjes heeft er een gehad, en zelfs Félia niet, die al op jonge leeftijd voor haar adoptie gesteriliseerd was.
Houd het in de gaten, Ohara. Is hij geschoren? Zo ja, dan kan dat gaan jeuken.
Als hij vandaag nog steeds zo doorgaat, denk ik inderdaad dat je hem voor een paar dagen een kap om moet doen. Houd ook zijn onderkantje goed in de gaten.
Ohara,
Mijn gecastreerde of gesteriliseerde katten hebben altijd een kraag om gekregen! Logischerwijs had je dierenarts die toch meteen om moeten doen?
Mijn kat is precies een week geleden gecastreerd. Hij heeft ook wel wat aan zijn wondje gelikt, maar gelukkig niet constant. De dierenarts zei dat ik erop moest letten dat hij niet zou likken. Dat heeft hij toch gedaan, maar het bleef gelukkig wel binnen de perken... Hij vertelde me dat als hij te veel zou likken, ik terug zou moeten komen voor een kraag, omdat speeksel vol bacteriën zit. Ongeveer 90 procent van de katten likt alleen rondom de wond (net zoals wij rondom een muggenbult krabben om niet direct op de bult zelf te hoeven krabben) en 10 procent likt er echt vol bovenop.
30 reacties van 30