Bultje na een tekenbeet

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Een paar dagen geleden (minder dan een week) vond ik een teek bovenop de kop van mijn kleine Asmar. Ik heb hem er meteen uitgehaald met een pincet, omdat ik geen tekentang bij de hand had. Bij het verwijderen heb ik de teek per ongeluk kapotgeknepen. Daarna heb ik het wondje schoongemaakt met Betadine en nu zie ik dat er een bultje zit op de plek van de beet. Het lijkt niet te ontsteken of te lekken, er zit een korstje op. Hij eet en speelt gewoon zoals altijd en hij heeft geen diarree. Hij heeft gisteren alleen een "ongelukje" gehad in mijn slaapkamer; ik weet niet of het ermee te maken heeft of dat de kleine me wilde terugpakken omdat ik een weekendje weg was. Terwijl ik wacht tot ik morgen de dierenarts kan bellen (ik maak me namelijk best wel zorgen), vroeg ik me af: hebben jullie dit ook al eens meegemaakt? Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Het zou de ziekte van Lyme kunnen zijn, ik weet het niet zeker, maar het enige wat ik je kan zeggen is: MAAK NOOIT MEER DE FOUT OM EEN TEEK MET EEN PINCET TE VERWIJDEREN

Ik raad je aan om naar de dierenarts te gaan

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, heb je de kop van de teek er wel goed uitgekregen? Het kan namelijk ook gaan ontsteken, dus morgen even naar de dierenarts gaan lijkt me een goed plan, je weet maar nooit :).

Vertaald Frans
  • 22 reacties van 22

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!