Volwassen Heilige Birmaan overdag alleen laten?

P
Paumie Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik droom er al heel lang van om een Heilige Birmaan te adopteren voor gezelschap, zodat ik al mijn liefde aan zo'n beestje kan geven. Het mensgerichte karakter (een 'hond-kat') en de schoonheid spreken me enorm aan. Maar het probleem is: van maandag tot vrijdag ben ik meestal weg tussen 8:00 en 17:00 uur. Kan een volwassen kat mijn afwezigheid aan in een appartement als hij een grote krabpaal en genoeg speeltjes heeft, en ik er 's avonds echt voor hem ben? Ik heb het idee van een kitten al laten varen omdat ik bang ben dat die dan doodongelukkig wordt, maar ik twijfel of het voor een volwassen kat ook niet te veel is. Het is echt een kinderdroom om een kat van dit ras te hebben, maar ik kies liever voor een ander ras dan dat ik hem depressief zie worden.

Zou iemand die dit ras goed kent me kunnen helpen? Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • N
    Nessie56 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Pas op met eenzaamheid, ik raad je aan om er ook 2 te nemen.

Ik heb 8 maanden geleden een kruising Heilige Birmaan in huis genomen die onzindelijk was geworden omdat ze te veel alleen werd gelaten, en ik denk ook dat de vorige eigenaren niet met haar speelden (ze weet niet hoe ze moet spelen)...

Ik heb 3 katten, het probleem met de onzindelijkheid is gestopt en ik heb er bij mij thuis nooit last van gehad.

Alleen is echt een risico, want de Heilige Birmaan is een gevoelige kat die niet tegen eenzaamheid kan.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

De Heilige Birmaan is over het algemeen een rustige kat. Ik heb er zelf eentje gehad en die sliep echt ontzettend veel. Ik was elke dag zo'n tien uur van huis en ze leek daar totaal geen last van te hebben. Als je de middelen hebt, zijn twee katten beter omdat ze dan gezelschap aan elkaar hebben, mits het natuurlijk geen oorlog is tussen die twee.

Vertaald Frans
    Kirikiri
    Kirikiri Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Toen ik mijn kitten kreeg, was ik veel weg; soms was ik wel 12 uur per dag van huis. Ik nam 's ochtends de tijd voor mijn kitten door de wekker wat eerder te zetten en 's avonds was ik zeker een uur met hem aan het spelen.

Ik heb niet het idee dat mijn kitten ongelukkig was, en hoewel het geen raskat is, is het een heel aanhankelijk beestje. Ze heeft echt iets van een hondje weg, ze volgt me overal in het appartement.

Ik kan je wel vertellen dat een volwassen kat rustiger is en minder behoefte heeft aan speeltijd. Tegenwoordig werk ik vooral thuis, maar zelfs als ik er ben, slaapt Kiri van 13:00 tot 22:00 uur. 's Ochtends wil ze soms spelen, maar soms zit ze liever voor het raam.

Om op je vraag terug te komen: als je tijd vrijmaakt voor je kat, is het niet zo heel erg om een jonge kitten te nemen. Als het kan, waarom adopteer je er dan niet twee? (Oké, twee raskittens is natuurlijk best prijzig ^^ maar waarom geen raskatje en een gewone HTK-kat? Als ze nog jong zijn, wennen ze makkelijk aan elkaar). Twee kittens kunnen de verveling beperken als ze alleen zijn.

En ik ben bang dat je sowieso moeite zult hebben om een volwassen raskat te vinden (tenzij je een herplaatser vindt die stopt als fokdier).

Succes met je zoektocht!

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!