OVERLIJDEN van mijn kat 8 dagen na zijn castratie

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kat Junior (een kruising Heilige Birmaan) van 8 maanden oud is net overleden, 8 dagen na zijn castratie. De operatie was goed gegaan en hij herstelde heel snel.

Op de 7e dag vond ik hem wat minder levendig, hij sliep veel. De volgende ochtend werd het erger: hij ademde moeizaam en zijn hart ging heel snel tekeer. Ik ben meteen met hem naar de dierenarts gegaan, die me direct vertelde dat de prognose heel slecht was. Hij had geen koorts, maar de röntgenfoto liet zien dat zijn longen bijna volledig verstopt zaten. Er moest nog meer onderzoek gedaan worden en hij moest in de kliniek blijven.

Twee uur nadat ik weer thuis was, belde de dierenarts om te zeggen dat de situatie hopeloos was. Hij was aan het stikken en we moesten hem helpen om te gaan... Zo heeft mijn kleine Junior ons verlaten.

De uitleg van de dierenarts is vaag: longoedeem, een niet-ontdekte hartafwijking? Vandaag probeer ik antwoorden en mogelijke verklaringen te vinden.

Ik hoop echt via dit forum wat meer informatie te krijgen.

Ik wil graag weten of anderen ook met dit vreselijke ongeluk te maken hebben gehad.

Alvast bedankt

Chamalia

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren
    Sorry, dit is misschien een goede vraag, maar vertel me eens: hoe weet ik nou zeker dat mijn kat niet doodgaat als ik hem laat castreren?
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

ik leg zelf geen verband tussen het overlijden en de sterilisatie, maar ik ben op zoek naar informatie en ervaringen van mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten

Chamalia

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties en troostende woorden. Om op een aantal van jullie te reageren: Junior heeft geen medicijnen gekregen en we hebben geen giftige producten of spuitbussen gebruikt. Hij kwam nooit buiten.

Mijn kleine Junior was een gedumpt kittentje. Hem adopteren was meteen een uitgemaakte zaak, dus ik heb geen informatie over zijn ouders.

Het klopt dat een autopsie de beste manier was geweest om erachter te komen waaraan hij is overleden... Maar toen ik terugging naar de dierenkliniek en zijn kleine, levenloze lichaampje in mijn armen nam, zo mooi in zijn lievelingsdekentje gewikkeld,

werd ik overmand door verdriet en had ik niet de helderheid en de afstand om daaraan te denken.

Acht dagen geleden was hij nog bij ons... ik mis hem ontzettend.

Van zijn korte leventje (nog geen 9 maanden) draag ik al zijn liefde en de prachtige momenten samen met me mee.

Zijn afwezigheid is onverdraaglijk.

Ik wens al jullie viervoeters een lang leven toe.

Geniet van elk moment....

Chamalia

Vertaald Frans
    Elodie076
    Elodie076 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Arm beestje, RIP. 🤧

Ik denk niet dat het aan de castratie lag, maar misschien was het een genetische afwijking of een ziekte.

Heel veel sterkte! 😞

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Jeetje, ik vind het echt heel erg voor je. Je verhaal heeft me aan het huilen gemaakt.

Sterkte 👈

Vertaald Frans
    Josiane Lobstein
    Josiane lobstein Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heb je in huis gespoten met een vliegenspray of een ander giftig middel dat de kat heeft ingeademd?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik kan het mis hebben hoor, maar mijn dierenarts vertelde me ooit dat mijn kat een hartruisje heeft. Is het daarom niet wat risicovoller wanneer dieren onder narcose moeten voor een operatie?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Misschien een stomme vraag, maar heb je hem toevallig een of ander medicijn gegeven? Zelfs in een heel lage dosis?

Een paracetamolvergiftiging kan dit namelijk veroorzaken, en minder dan één tabletje is al genoeg om een volwassen kat te doden.

Vertaald Frans
    Josiane Lobstein
    Josiane lobstein Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi! Wat een enorme schok voor je! Ik hoop dat je snel antwoorden krijgt, maar ik kan je helaas geen uitleg geven, ik weet het zelf niet. Heel veel sterkte met deze moeilijke situatie. Ik heb mijn Snoo net laten steriliseren, dus je maakt me nu wel ongerust! Het is pas een paar dagen geleden.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Toch bedankt, moed heb je inderdaad wel nodig. Junior was de kat van mijn leven (degene naar wie ik altijd heb gezocht)

Chamalia

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 20

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!