OVERLIJDEN van mijn kat 8 dagen na zijn castratie

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kat Junior (een kruising Heilige Birmaan) van 8 maanden oud is net overleden, 8 dagen na zijn castratie. De operatie was goed gegaan en hij herstelde heel snel.

Op de 7e dag vond ik hem wat minder levendig, hij sliep veel. De volgende ochtend werd het erger: hij ademde moeizaam en zijn hart ging heel snel tekeer. Ik ben meteen met hem naar de dierenarts gegaan, die me direct vertelde dat de prognose heel slecht was. Hij had geen koorts, maar de röntgenfoto liet zien dat zijn longen bijna volledig verstopt zaten. Er moest nog meer onderzoek gedaan worden en hij moest in de kliniek blijven.

Twee uur nadat ik weer thuis was, belde de dierenarts om te zeggen dat de situatie hopeloos was. Hij was aan het stikken en we moesten hem helpen om te gaan... Zo heeft mijn kleine Junior ons verlaten.

De uitleg van de dierenarts is vaag: longoedeem, een niet-ontdekte hartafwijking? Vandaag probeer ik antwoorden en mogelijke verklaringen te vinden.

Ik hoop echt via dit forum wat meer informatie te krijgen.

Ik wil graag weten of anderen ook met dit vreselijke ongeluk te maken hebben gehad.

Alvast bedankt

Chamalia

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • S
    Slc Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn katje is de avond van zijn castratie overleden. Hij was pas 8 maanden oud, ik snap echt niet wat er gebeurd kan zijn. Het was zo'n lieverd.

Vertaald Frans
    P
    Piranhasuper9515chantou42 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Mijn dochter is ook net haar kat verloren na een sterilisatie. 6 dagen na de operatie is haar kleine Guizmo overleden; blijkbaar konden zijn nieren de verdoving niet aan. Het is echt heel verdrietig, want hij was daarvoor nog kerngezond en had nergens last van.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

ik link het overlijden niet aan de sterilisatie, ik ben vooral op zoek naar informatie en ervaringen van mensen

die in dezelfde situatie hebben gezeten.

Chamalia

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik lees net je verhaal. Mijn kat is vier dagen na zijn castratie overleden. Een dierenarts (niet degene die hem heeft geopereerd) vertelde me dat het sepsis was, of dat mijn kat misschien kattenaids had en de operatie de bloedvergiftiging heeft versneld. Dat is eigenlijk alles wat ik weet. Natuurlijk voelde ik me schuldig dat ik hem heb laten castreren, terwijl hij daarvoor nog kerngezond was. 😔

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt Aurore, voor je steunende woorden.

Junior was een prachtige kat met een heel bijzonder karakter.

Hij was één en al liefde.

Chamalia

Vertaald Frans
    Aurore Boréale
    Aurore boréale Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Arme schat, hij was zo schattig en zag er zo lief uit. Wat verdrietig dat hij zo is gegaan.

Heel veel sterkte de komende tijd, Chamalia.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je eerbetoon, ik mis mijn prachtige Junior zo!

Chamalia

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Bedankt voor je lieve berichtje. Ik ben er nog steeds kapot van dat mijn kleine Junior er niet meer is, wat mis ik hem ontzettend.... Mijn hoofd en hart zitten vol met zijn liefde en ik heb op dit moment de mentale ruimte niet om een nieuw katje in huis te nemen. Ik denk dat alleen de tijd me hier een beetje doorheen kan helpen.

Natuurlijk, als ik onderweg een diertje in nood tegenkom, zal ik hem helpen en redden. Dat heb ik mijn hele leven al gedaan en dat zal ik ook blijven doen.

Een lang leven voor al jullie maatjes!

Chamalia

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Heel veel sterkte met het verlies van je kat, het is een ontzettend zware tijd. Hou je taai en bedenk dat hij nu op een betere plek is :s Ik weet dat bij rouw de beste manier vaak is om je zinnen te verzetten met een nieuwe start; bijvoorbeeld door een kat uit het asiel te redden die al gesteriliseerd is? Neem de tijd die je nodig hebt en hou je harige vriend in je hart. Je hoeft jezelf echt niets te verwijten, het leven zit nu eenmaal vol onverwachte wendingen. Sterkte!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee hoor, het is echt niet de castratie die zijn kat heeft "gedood", maak je geen zorgen Jeanjeanlol

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 20

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!