Hoi allemaal,
Mijn kat Junior (een kruising Heilige Birmaan) van 8 maanden oud is net overleden, 8 dagen na zijn castratie. De operatie was goed gegaan en hij herstelde heel snel.
Op de 7e dag vond ik hem wat minder levendig, hij sliep veel. De volgende ochtend werd het erger: hij ademde moeizaam en zijn hart ging heel snel tekeer. Ik ben meteen met hem naar de dierenarts gegaan, die me direct vertelde dat de prognose heel slecht was. Hij had geen koorts, maar de röntgenfoto liet zien dat zijn longen bijna volledig verstopt zaten. Er moest nog meer onderzoek gedaan worden en hij moest in de kliniek blijven.
Twee uur nadat ik weer thuis was, belde de dierenarts om te zeggen dat de situatie hopeloos was. Hij was aan het stikken en we moesten hem helpen om te gaan... Zo heeft mijn kleine Junior ons verlaten.
De uitleg van de dierenarts is vaag: longoedeem, een niet-ontdekte hartafwijking? Vandaag probeer ik antwoorden en mogelijke verklaringen te vinden.
Ik hoop echt via dit forum wat meer informatie te krijgen.
Ik wil graag weten of anderen ook met dit vreselijke ongeluk te maken hebben gehad.
Alvast bedankt
Chamalia