Mijn kitten eet heel veel

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik ben een weekje weggeweest voor werk en nu ik mijn kleine kitten weer zie... heeft hij een dik buikje!!! (Mijn vriend heeft goed voor hem gezorgd, zo te zien).

Voor een kitten van drie maanden krijgt hij onbeperkt Pro Plan Kitten brokjes + één maaltijdzakje per dag, dus 100g natvoer.

Ik denk dat dit wel erg veel is, toch??? Om je een idee te geven: ik heb twee weken geleden een zak brokjes van 400g gekocht en die is nu bijna op...

Ik heb het er met mijn vriend over gehad en gezegd dat hij de porties moet verkleinen... maar hij zegt dat onze kat de hele tijd honger heeft. Ik denk zelf eerder dat hij moeite heeft om zichzelf te reguleren!!!

Bedankt voor jullie reacties

Mijn kitten eet heel veel

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

60 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

onbeperkt brokjes is prima, maar dat natvoer lijkt me wel erg veel

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Even voor de duidelijkheid: ik "schrik" vooral van de hoeveelheid natvoer per dag, niet van de onbeperkte brokjes natuurlijk.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Serieus Dellys? Denk je echt dat onbeperkt brokjes + 100 g natvoer per dag niet te veel is?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Volgens mij krijgt hij veel te veel natvoer, dat is niet echt best voor de gezondheid. 100 gram per dag is best veel; je kunt beter één zakje over twee dagen verdelen en het niet elke dag geven. Doe het bijvoorbeeld om de dag.

Verder mag hij onbeperkt brokjes eten, hij eet veel omdat hij nog moet groeien! Maak je geen zorgen, als kitten wordt hij echt niet te dik. Pas na de castratie moet je wat meer gaan opletten, maar ook dan hoef je hem natuurlijk niet tekort te doen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb weleens meegemaakt dat sommige kittens meer aten dan anderen en tussen de maaltijden door sperziebonen kregen, en tja, die aten ze gewoon op -

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Dat klopt, het is echt een heel mooi kitten! Je moet hem niet beperken qua eten, want hij is nog volop in de groei.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je mag de hoeveelheid voer van een kitten nooit beperken.

Het gewicht dat je voor je kat noemt, lijkt me heel normaal gezien het ras (waar de laatste jaren trouwens steeds meer op zwaardere types is geselecteerd).

Wat mij betreft moet een katertje van 4 maanden minimaal 2,2 kg wegen, dus zijn huidige gewicht is hartstikke goed.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Euqinorev heeft alles al gezegd! ;) Volg haar advies op en je kitten zal minder eten ;)

Oh ja, en je kitten is echt te schattig ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je tips, ik ga ze opvolgen en ook zeker doorgeven aan mijn vriend... Ik heb Gibbs net gewogen en hij weegt nu met drie maanden en twee weken 1,853 kg. Denk je dat hij te zwaar is voor zijn leeftijd???

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja Gibbs, je kleintje krijgt echt te veel te eten. Onbeperkt brokjes + 100 g natvoer per dag is echt enorm voor zo'n kleintje. Pas op, het is heel lastig om een kat op dieet te zetten.

Mijn advies: onbeperkt kittenbrokjes is geen probleem, maar geef maar een half zakje natvoer en dat slechts 2 keer per week (zet het aangebroken zakje wel in een luchtdicht bakje in de koelkast). En geef het niet tegelijk met de brokjes, want de verteringstijden zijn anders. Wanneer hij zijn natvoer krijgt, haal je de brokjes weg en die zet je pas weer terug ongeveer 2 uur nadat hij zijn natvoer op heeft.

Je kitten is echt te schattig ;)

Vertaald Frans
  • 60 reacties van 60

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!