Mijn kitten eet heel veel
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
onbeperkt brokjes is prima, maar dat natvoer lijkt me wel erg veel
Even voor de duidelijkheid: ik "schrik" vooral van de hoeveelheid natvoer per dag, niet van de onbeperkte brokjes natuurlijk.
Serieus Dellys? Denk je echt dat onbeperkt brokjes + 100 g natvoer per dag niet te veel is?
Volgens mij krijgt hij veel te veel natvoer, dat is niet echt best voor de gezondheid. 100 gram per dag is best veel; je kunt beter één zakje over twee dagen verdelen en het niet elke dag geven. Doe het bijvoorbeeld om de dag.
Verder mag hij onbeperkt brokjes eten, hij eet veel omdat hij nog moet groeien! Maak je geen zorgen, als kitten wordt hij echt niet te dik. Pas na de castratie moet je wat meer gaan opletten, maar ook dan hoef je hem natuurlijk niet tekort te doen.
Ik heb weleens meegemaakt dat sommige kittens meer aten dan anderen en tussen de maaltijden door sperziebonen kregen, en tja, die aten ze gewoon op -
Je mag de hoeveelheid voer van een kitten nooit beperken.
Het gewicht dat je voor je kat noemt, lijkt me heel normaal gezien het ras (waar de laatste jaren trouwens steeds meer op zwaardere types is geselecteerd).
Wat mij betreft moet een katertje van 4 maanden minimaal 2,2 kg wegen, dus zijn huidige gewicht is hartstikke goed.
Euqinorev heeft alles al gezegd! ;) Volg haar advies op en je kitten zal minder eten ;)
Oh ja, en je kitten is echt te schattig ^^
Bedankt voor je tips, ik ga ze opvolgen en ook zeker doorgeven aan mijn vriend... Ik heb Gibbs net gewogen en hij weegt nu met drie maanden en twee weken 1,853 kg. Denk je dat hij te zwaar is voor zijn leeftijd???
Ja Gibbs, je kleintje krijgt echt te veel te eten. Onbeperkt brokjes + 100 g natvoer per dag is echt enorm voor zo'n kleintje. Pas op, het is heel lastig om een kat op dieet te zetten.
Mijn advies: onbeperkt kittenbrokjes is geen probleem, maar geef maar een half zakje natvoer en dat slechts 2 keer per week (zet het aangebroken zakje wel in een luchtdicht bakje in de koelkast). En geef het niet tegelijk met de brokjes, want de verteringstijden zijn anders. Wanneer hij zijn natvoer krijgt, haal je de brokjes weg en die zet je pas weer terug ongeveer 2 uur nadat hij zijn natvoer op heeft.
Je kitten is echt te schattig ;)
60 reacties van 60
- Ik heb 40 soorten brokjes vergeleken... en heb het belangrijkste over het hoofd gezien
- Dikke katten na sterilisatie ondanks speciale brokken