Mijn kitten eet heel veel

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik ben een weekje weggeweest voor werk en nu ik mijn kleine kitten weer zie... heeft hij een dik buikje!!! (Mijn vriend heeft goed voor hem gezorgd, zo te zien).

Voor een kitten van drie maanden krijgt hij onbeperkt Pro Plan Kitten brokjes + één maaltijdzakje per dag, dus 100g natvoer.

Ik denk dat dit wel erg veel is, toch??? Om je een idee te geven: ik heb twee weken geleden een zak brokjes van 400g gekocht en die is nu bijna op...

Ik heb het er met mijn vriend over gehad en gezegd dat hij de porties moet verkleinen... maar hij zegt dat onze kat de hele tijd honger heeft. Ik denk zelf eerder dat hij moeite heeft om zichzelf te reguleren!!!

Bedankt voor jullie reacties

Mijn kitten eet heel veel

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

60 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Een collega vertelde me dat als haar buikje een beetje rond en best hard aanvoelt, dat door wormen kan komen. Ze heeft een maand geleden een ontwormingskuur gehad (ze is nu 4 maanden), maar ik wil niet te veel geven. Moet ik haar nu alweer ontwormen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je zegt dat ik haar om de dag natvoer moet geven. Dat gaat hier echt lastig worden. Zodra ik 's ochtends opsta, sjeest ze direct naar de keuken en begint ze te miauwen (behoorlijk hard voor zo'n klein beestje 😂). Ze stopt pas als er wat in haar bakje ligt, maar dan eet ze uiteindelijk maar een paar hapjes.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je zegt dat ik haar om de dag natvoer moet geven, dat zou ik ook wel willen, maar het probleem is 's ochtends. Ik krijg de volle laag zolang ik nog niets in haar bakje heb gedaan. En ze schreeuwt echt hard als ze iets duidelijk wil maken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oh ja hoor, hij is prachtig en dat wordt later een schitterend volwassen dier.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

O ja, hij is prachtig! Dat wordt echt een hele mooie kat als hij eenmaal volwassen is.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Over een paar dagen wordt hij 4 maanden, Jocya, en hij weegt 2,2 kg. Hij is echt flink gegroeid sinds ik hem heb! ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dellys ik maak me geen zorgen hoor, want ik had het inderdaad verkeerd begrepen.

Ik dacht dat als je de brokjes onbeperkt laat staan zoals ik, dat natvoer erbij te veel zou zijn. Daarom antwoordde ik dat ik geen natvoer gaf.

Tja, van die dagen heb je er wel eens tussen, ik ben soms een beetje verstrooid.

Dikke kus en tot later jocya

Euquinorev ja hoor, dat is heel normaal. Mijn kleintjes eten ook veel, maar Noah en Loukas eten juist vaak in kleine beetjes, ze regelen dat zelf heel goed.

Hoeveel weegt Gatsby nu hij bijna 4 maanden oud is?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het is me inderdaad opgevallen dat de kleine Gatsby meer eet dan Félia, en dat lijkt me ook wel normaal. Bij mij krijgen ze trouwens 2 keer per week natvoer, dezelfde hoeveelheid in beide bakjes, maar ze eten eigenlijk waar ze zelf willen. Het is onmogelijk om dat anders te doen met bakjes die de hele dag vol staan, dus ik weet eigenlijk niet wie er het meeste van eet.

Gatsby is gegroeid en Félia is niet afgevallen, dus alles gaat prima! ;)

En weet je wat? Ze weten precies wanneer het natvoerdag is en komen me dan gewoon m'n bed uit sleuren om het te krijgen!! LOL

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Jocya, maak je geen zorgen hoor, ik zeg niet dat je een fout hebt gemaakt, ik geef alleen mijn mening en het is geen probleem als anderen er anders over denken, zeker wat betreft voeding :)

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 60

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!