Kitten die zijn kont niet schoonmaakt

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik heb gemerkt dat er veel gepraat wordt over vieze katten, maar dan vooral over die niet meer in hun kattenbak gaan of die bedden en banken verpesten. Daarom wilde ik ook een post maken over katten (in mijn geval een kitten) die hun kont niet schoonmaken.

Mijn katje is nog jong (5 maanden) en als ze uit haar kattenbak komt, heeft ze regelmatig de haartjes rond haar kontje (en soms ook achter haar poten en op haar staart) aan elkaar geplakt van de poep… Echt niet fijn, zeker ook omdat ze niet meteen gaat zitten om zichzelf schoon te likken zodra ze uit haar wc-hoekje komt (ze heeft ook nog halflangs haar, wat het er niet makkelijker op maakt!)

Ik heb geprobeerd oplossingen te zoeken op forums, maar behalve gewoon afwachten heb ik eerlijk gezegd niets zinnigs gevonden. Dus als jullie tips of adviezen hebben, of als je dit zelf hebt meegemaakt, deel het dan gerust hier :) In de tussentijd ga ik gewoon doorgaan met een washandje en water, zodat ik haar huid niet irriteer.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Isyl wordt elke maand ontwormd, ja, daar zijn dus geen problemen mee. Ik weet eigenlijk niet eens of het door haar voer komt, zoals ik al zei krijgt ze sinds een week of twee Nutrivet. Dat zouden erg goede brokken moeten zijn. Toch zie ik qua ontlasting geen verschil met daarvoor.

Natvoer geef ik minder omdat Isyl regelmatig drinkt.

Wat de kattenbakvulling betreft, ga ik misschien ooit die van P'tite Fleur eens proberen. Het klopt dat 14 kg echt enorm veel is. Ik kijk wel even als de vulling die ik nu heb op is.

Ik heb dus eigenlijk geen idee waar die zachte ontlasting vandaan komt. En omdat ik nog nooit eerder een kat heb gehad: wast een kat zich direct nadat hij op de bak is geweest, of is het normaal dat hij daar niet meteen aan denkt?

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik gaf het hem twee keer per week.....

Ik raad Almo Nature ook aan..... die zijn erg goed..... behalve voor Flem.....

Ik weet dat veel mensen het over Applaws hebben..... maar ik durf het met Flemming niet aan...... want een Maine Coon van 8,5 kg met zijn achterste onder de diarree.... dat is niet echt makkelijk schoonmaken...... lol

Vertaald Frans
    Melly
    Melly Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Daarom heb ik ook Applaws aangeraden :) Over het algemeen verdragen katten deze blikjes goed. En ja, er zijn uitzonderingen, maar als je daarvan uitgaat, kun je niks meer adviseren.

Ik heb trouwens ook nog gezegd: "Klopt Zanaya, wanneer natvoer een volwaardig deel uitmaakt van de dagelijkse voeding, moet je daar wel kritisch naar kijken :) Net als bij de brokjes. Het hangt ook af van wat de kat kan verdragen."

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Olijven.... ze zijn er dol op, maar pas op..... geef er niet te veel van want ze zijn veel te zout......

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Melly: Almo Nature is echt goed.....

Zeker weten.... maar mijn Maine Coon Flemming krijgt er diarree van......

Dus de ene kat kan het verteren en de andere niet.....

Vertaald Frans
    Melly
    Rapporteren

Ange-: helaas voor die van mij ook niet, mijn vriend is degene die van olijven houdt en hij is niet zo van het delen lol

Je hebt helemaal gelijk hoor lol

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, je hebt gelijk Zanaya, ik ging uit van natvoer van goede kwaliteit.

Pech voor mijn katten, ik haat olijven!

Vertaald Frans
    Melly
    Rapporteren

Als je bij Zooplus bestelt, heb je ook het merk Applaws dat Sevv me heeft aangeraden, blijkbaar hebben ze een nieuwe graanvrije lijn uitgebracht.

Ik heb al gelezen dat ze er dol op zijn :)

Vertaald Frans
    Melly
    Rapporteren

Je weet dus inmiddels wel dat het niet goed is :) De vorige keer hadden we een klein blikje voor de hondjes meegenomen en het was precies hetzelfde: diarree en ze wilden daarna ook nog eens bijna niet meer eten. Dat was dus de laatste keer; vanaf nu is het of goede natvoeding of helemaal niks.

Als je een dierenspeciaalzaak bij je in de buurt hebt, is Almo Nature echt een aanrader :)

Vertaald Frans
    Melly
    Rapporteren

Hier ook :) Ik geef het één keer per week, op het moment is dat Cosma! Wat had jij voor ze gehaald Zanaya?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 20

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer