Is een kruising tussen een Heilige Birmaan en een Siamees gevaarlijk?

M
Miaou2020 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik ga binnenkort kijken bij een nestje kittens (een kruising tussen een Heilige Birmaan en een Siamees) voor een eventuele adoptie, maar ik vraag me af of er risico's verbonden zijn aan deze kruising. Hebben ze meer kans op het ontwikkelen van ziektes? Doen fokkers dit soort kruisingen vaker, of kun je dit soort 'combinaties' maar beter vermijden? Als dat het geval is, zie ik er namelijk liever vanaf.

Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

35 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Birmanie Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben op zoek naar een kitten, een klein poesje (Heilige Birmaan), in de regio Hérault. Mijn e-mailadres is francoiselehucher3@gmail.com. Alvast ontzettend bedankt voor je reactie!

Vertaald Frans
    D
    Doria94 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Zou je me de contactgegevens van je fokker kunnen geven? Ik zou heel graag een kruising tussen een Siamees en een Heilige Birmaan willen adopteren.

Alvast bedankt voor je hulp!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat een prachtig moppie is het, en ook nog eens op maat gemaakt.

Mensen hebben echt geen enkel geweten, je zou er bijna een afkeer van de mensheid van krijgen.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hij is echt PRACH-TIG! Hij heeft zulke grote ogen, dat maakt hem nóg expressiever! Tja, echt wel...

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Dit is Blue! Hij is nu een weekje bij ons in huis en hij is echt een schatje. Je kunt hem zo oppakken en heerlijk met hem knuffelen, hij vindt alles prima! Het is een echte plakkerd, helemaal passend bij de genen van een Heilige Birmaan. 's Avonds is hij soms een beetje druk als hij overdag niet genoeg heeft gespeeld of uitgedaagd is, maar 's nachts slaapt hij in de woonkamer en komt hij ons pas opzoeken als we opstaan. Het is echt een genot! Hij is vanaf zijn geboorte enorm verwend en ik heb geen moment spijt van mijn keuze. Nogmaals bedankt voor al jullie advies! Blijkbaar was iedereen die naar de kittens kwam kijken helemaal weg van hem omdat hij zo sociaal is. Iemand stelde zelfs aan de fokker voor om de halsbandjes te verwisselen om hem mee te kunnen krijgen!!! Mensen doen ook echt alles!!

Vertaald Frans
    M
    Mothercat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Gefeliciteerd met de adoptie van je kitten, hij is echt een schatje! 😻

Ik wens hem een lang en gelukkig leven toe! ;-) 😺

Vertaald Frans
    M
    Mothercat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Gefeliciteerd met de adoptie van je kitten, hij is echt een schatje! 😻

Ik wens hem een lang en gelukkig leven toe! ;-) 😺

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

En voor mij zijn het echt pleisters! Het is het geluk van dat rustgevende gezelschap dat me nooit zal kwetsen, want de omgang met mensen is soms zo lastig en beangstigend...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat zijn jouw kunstwerkjes Kalou, voor mij zijn het mijn juweeltjes! 😁 En het is echt puur genieten om ze te bewonderen, ze zijn zo prachtig, nog afgezien van hoe lief ze zijn en de rest 😉

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat heeft me altijd aan het denken gezet: sommige kennissen waren bijna verontwaardigd omdat ik zulke grote bedragen uitgaf aan de aanschaf van mijn katten, en dan hebben we het nog niet eens over de dierenarts. Aan de andere kant vonden ze het geen enkel probleem om de nieuwste home-cinema of smartphone te kopen, elke week uit eten te gaan of bakken met geld uit te geven aan hippe sneakers. Iedereen maakt zijn eigen keuzes en heeft zijn eigen prioriteiten; voor mij zijn dat, net als voor jullie, mijn dieren. En als je ziet in wat voor wereld we tegenwoordig leven, kun je er maar beter van genieten zolang het kan. Je weet immers nooit wat de dag van morgen brengt.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 35

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!