Zwerfkat plast tegen de voordeur
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Nou, ik heb geen Dreft in huis ^^ ik ga eerst proberen de muur schoon te maken met een halve citroen... Maar weet iemand waarom hij dit doet??? Wil een kat zijn territorium markeren, zelfs tegenover een hond??? 😧
Ja, het is helemaal gratis!
Farfalla, ik zocht eigenlijk naar een ander woord dan "afweermiddel", maar ik kon niks vinden, dus heb ik maar opgeschreven wat er in me opkwam... Ik weet niet echt hoe ik dit product anders moet noemen...
Maar goed, ik heb me een beetje verkeerd uitgedrukt. Wat ik vooral wilde zeggen is dat ze zou kunnen proberen om FELIWAY te sprayen, want dat werkt effectief tegen krabben en sproeien, en dat is hier juist het probleem.
Feliway is absoluut geen afschrikmiddel, integendeel!
Aaah ... Dreft Citroen ... (gratis reclame)!
Naast het feit dat het katten op afstand houdt, volgens @Drwatson, werkt het ook tegen bladluizen in de tuin! Spuit het op je rozen (gemengd met wat melk, geloof ik) = weg met die luizen!
Zorg dat je altijd Dreft Citroen bij de hand hebt! Trouwens, je kunt het ook nog gebruiken om de afwas mee te doen. Wat een uitkomst!
Sorry, maar mijn twee katten zijn bang voor aluminiumfolie.
ik weet dat katten bang zijn voor aluminiumfolie
Euh, oké wat betreft peper en citrusvruchten, de meeste katten (niet allemaal) haten die geuren, maar aluminiumfolie? Nee hoor. Het schrille geluid van aluminiumfolie dat je verfrommelt kan onprettig zijn, dat wel, maar verder jaagt een rol of een velletje katten echt geen schrik aan.
Integendeel, verfrommeld of als een propje staat het garant voor urenlang speelplezier!
Een meer haalbare oplossing is om de plek waar de kat zijn territorium afbakent goed schoon te maken met natuurazijn (om te ontsmetten en de geur weg te krijgen) en daarna met afwasmiddel, zoals Dreft Citroen.
Als je ziet dat de kat het toch weer probeert, kun je investeren in een afstotende spray zoals FELIWAY. Maar ik twijfel eerlijk gezegd of dat buiten wel werkt, met het weer enzo. Ik weet niet of je het dan niet heel vaak opnieuw moet opspuiten.
Even kijken of dat werkt.
Was je muur vooral niet met bleekwater, want dat moedigt katten juist aan om er hun behoefte op te doen!
Ik weet dat katten bang zijn voor aluminiumfolie, dus plak het eens op je muur om te zien of hij stopt. Als dat het geval is, kun je de folie weer weghalen.
Wat ik je zou aanraden is om je muur eerst goed schoon te maken, er peper op te strooien (katten haten de geur van peper) en er daarna een groot vel aluminiumfolie op te plakken.
Houd ons op de hoogte!
Er zijn bepaalde middeltjes die je op je deur kunt smeren. Ik weet dat ze niet van citroen of schoonmaakazijn houden. Gebruik vooral geen bleek of chloor, want katten zijn daar juist dol op. Misschien dat anderen hier nog meer tips voor je hebben.
18 reacties van 18