Zwerfkat plast tegen de voordeur
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Je kunt proberen de situatie om te draaien. Een kat is een zindelijk dier en doet zijn behoefte niet op de plek waar hij eet. Zet een bakje met brokjes voor je deur. Dan wordt dat zijn eetplek en zal hij daar niet meer plassen.
Ik denk niet dat dat een goed idee is 👎 Tegenover mijn huis staat een verlaten pand met een terrein waar een hele groep zwerfkatten woont... wel een stuk of tien. Dus als ik een voerbakje bij mijn deur zet, kom ik m'n eigen huis niet meer in 👈
Je kunt proberen het tij te keren. Een kat is een zindelijk dier en doet zijn behoefte niet op de plek waar hij eet. Zet een bakje met brokjes voor je deur. Dan wordt dat zijn eetplek en zal hij er niet meer plassen.
Dat lijkt een goed idee, maar is het niet. Je loopt het risico dat je alle katten uit de buurt aantrekt en op de dag dat je geen bakje bij de deur neerzet, gaan ze staan miauwen of krabben om hun eten op te eisen.
Hoi!
Je kunt proberen om dit patroon te doorbreken. Een kat is van nature een heel schoon dier; ze doen hun behoefte niet op de plek waar ze eten. Zet eens een bakje met brokjes voor je deur. Zo maakt de kat er een eetplek van en zal hij daar niet meer plassen.
Probeer eens een mengsel van schoonmaakazijn + baking soda (makkelijk te vinden bij de drogist of zelfs in de supermarkt) + citroen.
Je hebt zelf geen kat, dus hij markeert deze plek als zijn eigen terrein. Hoe vaker je die markering weghaalt, hoe vaker hij terugkomt om het opnieuw te doen, zelfs als je afweermiddelen gebruikt die door de regen weer wegspoelen.
Ik heb schoonmaakazijn al geprobeerd... Maar het deed niks.
het voordeel van witte azijn ten opzichte van citroen is dat het niet plakt! want die citroen... je deur wordt uiteindelijk nog viezer van de citroen dan van de urine.
En daarna komen de andere katten uit de buurt hun "berichtje lezen" en laten ze hun antwoord achter: er komt geen eind aan! Je voordeur wordt zo de internetterminal van de kattencommunity! 😁
In dat geval is het inderdaad niet voor honden bedoeld, want die hebben hun eigen netwerk.
Cookifie : Heb je geen Dreft? Jeetje, hoe voorkom je dan dat je planten worden overspoeld door bladluizen? Nou ja, probeer anders pure citroen, maar ik ben bang dat de citroengeur te snel vervliegt, of niet? Misschien blijft schoonmaakazijn langer hangen? Al hebben katten een fijn neusje, dus misschien blijft citroen voor hen wel effectief.
Oké drwatson!
Het is waarschijnlijk een vaste looproute, katten bakenen hun paden af door te sproeien. Ik denk dat dit markeren vooral bedoeld is voor hemzelf en voor andere katten, in plaats van voor je hond.