Zwerfkat plast tegen de voordeur

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik zou graag een oplossing willen vinden voor mijn probleem...

We wonen nu ruim een jaar in een stadswoning in een straat waar veel zwerfkatten rondlopen... De katten zijn op zich niet storend, behalve dat er eentje is die steeds tegen de muur bij de voordeur plast! Altijd op dezelfde plek. Je kunt je de "heerlijke" geur die door het hele huis trekt wel voorstellen.

Allereerst snap ik niet waarom deze kat tegen mijn voordeur plast, aangezien ik zelf geen kat heb (ik heb alleen een klein hondje...). Maar vooral: hoe zorg ik ervoor dat hij stopt met tegen mijn muur te plassen??? Zijn er effectieve oplossingen???

Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

18 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi

Je kunt proberen de situatie om te draaien. Een kat is een zindelijk dier en doet zijn behoefte niet op de plek waar hij eet. Zet een bakje met brokjes voor je deur. Dan wordt dat zijn eetplek en zal hij daar niet meer plassen.

Ik denk niet dat dat een goed idee is 👎 Tegenover mijn huis staat een verlaten pand met een terrein waar een hele groep zwerfkatten woont... wel een stuk of tien. Dus als ik een voerbakje bij mijn deur zet, kom ik m'n eigen huis niet meer in 👈

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Je kunt proberen het tij te keren. Een kat is een zindelijk dier en doet zijn behoefte niet op de plek waar hij eet. Zet een bakje met brokjes voor je deur. Dan wordt dat zijn eetplek en zal hij er niet meer plassen.

Dat lijkt een goed idee, maar is het niet. Je loopt het risico dat je alle katten uit de buurt aantrekt en op de dag dat je geen bakje bij de deur neerzet, gaan ze staan miauwen of krabben om hun eten op te eisen.

Vertaald Frans
    F
    Fc94 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Je kunt proberen om dit patroon te doorbreken. Een kat is van nature een heel schoon dier; ze doen hun behoefte niet op de plek waar ze eten. Zet eens een bakje met brokjes voor je deur. Zo maakt de kat er een eetplek van en zal hij daar niet meer plassen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Probeer eens een mengsel van schoonmaakazijn + baking soda (makkelijk te vinden bij de drogist of zelfs in de supermarkt) + citroen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je hebt zelf geen kat, dus hij markeert deze plek als zijn eigen terrein. Hoe vaker je die markering weghaalt, hoe vaker hij terugkomt om het opnieuw te doen, zelfs als je afweermiddelen gebruikt die door de regen weer wegspoelen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

zou schoonmaakazijn misschien langer blijven werken? Hoewel katten een gevoelig neusje hebben, is citroen misschien wel effectiever voor ze.

Ik heb schoonmaakazijn al geprobeerd... Maar het deed niks.

Vertaald Frans
    Farfalla56
    Farfalla56 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

het voordeel van witte azijn ten opzichte van citroen is dat het niet plakt! want die citroen... je deur wordt uiteindelijk nog viezer van de citroen dan van de urine.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het is waarschijnlijk een looproute; katten bakenen hun wegen af met urinestralen. Volgens mij is die markering bedoeld voor de kat zelf en voor andere katten, en niet zozeer voor jouw hond.

En daarna komen de andere katten uit de buurt hun "berichtje lezen" en laten ze hun antwoord achter: er komt geen eind aan! Je voordeur wordt zo de internetterminal van de kattencommunity! 😁

In dat geval is het inderdaad niet voor honden bedoeld, want die hebben hun eigen netwerk.

Cookifie : Heb je geen Dreft? Jeetje, hoe voorkom je dan dat je planten worden overspoeld door bladluizen? Nou ja, probeer anders pure citroen, maar ik ben bang dat de citroengeur te snel vervliegt, of niet? Misschien blijft schoonmaakazijn langer hangen? Al hebben katten een fijn neusje, dus misschien blijft citroen voor hen wel effectief.

Vertaald Frans
    Aurore Boréale
    Aurore boréale Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is waarschijnlijk een vaste looproute, katten bakenen hun paden af door te sproeien. Ik denk dat dit markeren vooral bedoeld is voor hemzelf en voor andere katten, in plaats van voor je hond.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 18

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!