Zwarte vlekjes op de tong

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, ik kom net thuis van mijn werk en ik zag ineens zwarte vlekjes op zijn tong. Het is een kitten van 3 maanden en ik maak me best wel zorgen. Heeft iemand hier ervaring mee of wel eens zoiets meegemaakt...?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Goedenavond, het viel me op dat mijn kat ineens zwarte vlekjes op zijn tong heeft. Hij is niet rood, maar zwart-wit en hij is pas 5 jaar oud. Gisteren was er nog niets te zien.

Wat denken jullie ervan?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, mijn kat is al ruim 10 jaar oud en ik heb net zwarte vlekjes op zijn tong ontdekt. Zou dit een ziekte kunnen zijn? Of is het gewoon de ouderdom??

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, mijn kat is al ouder dan 10 jaar en ik heb net zwarte vlekjes op zijn tong ontdekt. Zou dit een ziekte kunnen zijn? Of is het ouderdom??

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, mijn kat is al ouder dan 10 jaar en ik heb net zwarte vlekjes op zijn tong ontdekt. Zou dit een ziekte kunnen zijn? Of is het ouderdom??

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als je denkt dat hij iets heeft ingeslikt, aarzel dan niet en ga direct naar de dierenarts. Hij is nog heel jong, echt een baby, en zijn toestand kan heel snel verslechteren 😳

En die zwarte vlekjes op de tong (een soort depigmentatie), dat komt niet alleen bij rode katten voor 🙅 andere katten kunnen het ook hebben, het is alleen iets minder gebruikelijk, dat is alles 👌

Graag gedaan voor de snelle reactie 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben bang dat hij iets heeft ingeslikt...

Miboun is niet rood..

en het lijkt niet op die bewuste sproetjes...

maar heel erg bedankt voor je snelle reactie :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het kunnen gewoon pigmentvlekjes zijn, een soort sproetjes (zoals bij mensen). Blijkbaar komt dit vaak voor bij rode katten of katten met rode vlekken in hun vacht, maar het is toch beter om ze even aan de dierenarts te laten zien. Dan weet je tenminste zeker dat het geen aandoening of een vergiftiging is 😳 Op die leeftijd zijn ze super nieuwsgierig en kunnen ze soms giftige producten of iets anders inslikken.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!