Zwarte nagel - moet ik me zorgen maken?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Oké... bedankt voor de update... en fijn dat het nieuws geruststellend is... dan is alles dus goed!
Fijne dag!
Bedankt Mamiecat!
Ik ben sinds mijn berichtje bij de dierenarts geweest en je vat eigenlijk precies samen wat hij ook zei. Hij heeft de nagel er gelukkig niet uitgehaald (pfoe!), omdat hij ervan overtuigd was dat het ondanks alles al de goede kant op ging. Hij heeft het even schoongemaakt en om eerlijk te zijn ziet het er nu al veel beter uit.
Ik ben echt helemaal gerustgesteld!
Nogmaals bedankt!
Hoi,
Persoonlijk denk ik dat die nagel beschadigd is en dat het 'leven' (het bloedvaatje) heeft gebloed... vandaar waarschijnlijk de zwarte kleur van het bloed dat is uitgelopen! Dat het niet weggaat, kan betekenen dat de verwonding zodanig is dat het niet of slecht geneest en dat er kans is op een infectie! De nagel kan aan de basis gespleten zijn en open gaan staan zodra je kat erop steunt tijdens het lopen of bij het graven in de kattenbak. Ik heb dit eerder gezien bij een kat die zich uit angst ergens aan vastgreep en zich zo bezeerde... de dierenarts heeft toen de nagel getrokken, die na een paar weken weer was teruggegroeid.
Je kunt het beste even langs de dierenarts gaan!
In de tussentijd kun je er 3 keer per dag wat Betadine op doen met een gaasje.
Sterkte en houd ons op de hoogte, bedankt!
3 reacties van 3