Een jonge kat is twee dagen geleden in onze tuin bevallen. De 5 kittens lijken gezond te zijn, maar gisteren heeft ze er twee gepakt en is ze een stukje bij de anderen vandaan gegaan. Sindsdien negeert ze de rest. Ze geeft die twee kittens melk, maar hoewel ze vlak bij de rest van het nest ligt, lijkt ze niet meer naar hen om te kijken. De achtergelaten kittens miauwen en bewegen nog wel, maar ze krijgen al urenlang geen verzorging. \/p>
Net kwam de moeder even bij een van hen kijken, ze tilde hem een momentje op maar legde hem toen weer neer. Sindsdien doet ze niks meer en heeft ze alleen nog maar oog voor die 2 kleintjes. Is er een kans dat ze zich nog bedenkt en de anderen alsnog ophaalt?\/p>
Het probleem is dat ik in een land woon waar bijna geen hulp is voor jonge dieren in deze situatie. Ik heb zelf de middelen of de tijd niet om de zorg over te nemen als blijkt dat de moeder ze echt niet meer wil. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met een stichting, maar dat schiet ook niet echt op... Kortom, hoe lang moet je wachten voordat je kunt zeggen dat ze definitief zijn achtergelaten? En waarom doet ze dit? Ze lijken niet ziek en hebben het al meer dan een halve dag zonder eten volgehouden... Is de moeder misschien te verzwakt en vindt ze 5 kittens te veel? Want ik snap het echt niet, ze roepen al uren om haar en ze doet niks :\/\/p>
Als je nog ideeën hebt over wat ik moet doen, hoor ik het graag. Ook al ben ik bang dat er gezien de situatie niet veel hoop is, een extra mening kan nooit kwaad :\/\/p>