Hoi allemaal!
Ik schrijf even een berichtje op dit forum omdat mijn kat zich vanavond vreemd gedraagt en ik me een beetje zorgen maak...
Het poesje is ongeveer 5 maanden oud; ik heb haar drie maanden geleden in huis genomen, samen met haar broertje en zusje en hun moeder.
Eerder op de avond probeerde ze iets door te slikken (ik heb het nog geprobeerd weg te halen, maar dat lukte niet) en uiteindelijk hoorde ik een 'krakend' geluid. Ik dacht meteen aan een melktandje, en omdat dat normaal is, maakte ik me niet direct zorgen.
Kort daarna begon ze aan één stuk door te slikken en haar tong wild uit te steken alsof ze haar bekje wilde aflikken. Ik heb haar wat kattengras gegeven, maar terwijl ze daarvan at, begon ze ineens hard aan haar bekje te krabben met haar voorpoten (de puntjes van haar pootjes werden roze, alsof ze een beetje bloedde).
Er steekt nu ook steeds een klein stukje van haar tong uit haar bekje, wat ze voorheen nooit deed, en ze is al drie keer achter elkaar gaan 'melktrappen' in haar eentje in een hoekje.
Ze eet wel gewoon en is nog niet op de kattenbak geweest.
Zou het gewoon een haarbal kunnen zijn? Wat kan ik doen om haar te helpen?
Als jullie advies, tips of suggesties hebben, hoor ik het heel graag!
Alvast bedankt.