Witte haartjes op zwarte kitten

Wydad
Wydad Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

ik heb onlangs een kitten van 2,5 maand geadopteerd. Hij is helemaal zwart, maar heeft wat verspreide witte haartjes in zijn vacht. In het begin had hij ze helemaal niet, maar hoe meer dagen er voorbijgaan, hoe meer haartjes er verschijnen. Er zijn zelfs kleine plukjes in zijn oren te zien. Ik heb nog geen kans gehad om naar de dierenarts te gaan om het te vragen, dus ik stel de vraag hier. Ik vroeg me af of het door een tekort in zijn voeding komt, of misschien door stress... Of is dit normaal bij zwarte kittens? Gaan deze verspreide witte haartjes zich nog verder vermeerderen en vlekken vormen?

De haartjes zijn lastig te zien op camera, maar ik voeg toch wat foto's toe ^^

Witte haartjes op zwarte kitten

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, het gaat goed!

Nabu heeft een witte buik, maar mijn Pap'diouf is echt helemaal zwart! Geen "Woody Allen"-haartje te bekennen!

Het is trouwens geen Bombay, maar hij weegt wel drie keer zoveel als Ficelle, die zelf juist heel erg op een "vuilnisbakjes-Bombay" leek 😂!

Nabu is totaal niet wild meer en hij is echt enorm geworden, het lijkt wel of hij zwanger is! Ik was even bang voor natte FIP, maar nee hoor, alles is goed, hij is gewoon lekker mollig!

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een quote uit de serie "My Wife and Kids"

Het was net Woody Allen bij een bijeenkomst van de Black Panthers! 😂

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Dat is geen enkel probleem. Eigenlijk zijn er maar heel weinig katten die echt helemaal zwart zijn zonder een enkel wit haartje, zoals de Bombay bijvoorbeeld.

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hetzelfde hier, die van mij krijgt er ook steeds meer. Omdat zijn moeder en zus wit waren, is dat heel normaal.

Vertaald Frans
    C
    Caroila Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kitten van nu 7 maanden was eerst zwart, maar nu zit hij vol met witte haren. Zelfs onder zijn buik wordt hij wit.

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn zwarte kat heeft ook hier en daar witte haren, het is niks ernstigs hoor. Hun vacht kan na verloop van tijd gewoon veranderen.

Vertaald Frans
    Aurore Boréale
    Aurore boréale Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn zwarte poes heeft ook een paar verspreide witte haartjes op haar buik.

Ze heeft ook wat witte snorharen, en dat worden er steeds meer naarmate ze ouder wordt.

Vertaald Frans
    Wydad
    Rapporteren

Dat komt inderdaad wel voor bij Europese kortharen... Het is niet alleen geen teken van een slechte gezondheid, maar ik vind juist dat het ze net dat beetje extra geeft, een vleugje charme 😌 Mijn twee schatjes met een egale vacht (een blauwe en een zwarte, allebei Europese kortharen) hebben ook hun eigen piepkleine witte plukje, zo schattig!

Dat stelt me gerust, dankjewel!

Vertaald Frans
    Wydad
    Rapporteren

Je hoeft je nergens zorgen over te maken, dit komt vaak voor en heeft geen enkele invloed op de gezondheid. Er gaat zelfs een legende dat deze katten geluksbrengers zijn omdat ze zijn aangeraakt door de hand van ***. Dit verhaal komt waarschijnlijk uit de middeleeuwen: toen zwarte katten werden geofferd, ontsprongen ze de dans als ze wat witte haren in hun vacht hadden.

Dat is een mooi bijgeloof, bedankt ^^

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!