Wit bultje op mijn kat

R
Rocpn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb net dit kleine witte bultje ontdekt op mijn kater.

Wit bultje op mijn kat

Moet ik hiermee naar de dierenarts gaan?

Alvast bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

21 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • liquid_paper
    Liquid_paper Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, ik dacht al wel dat het geen abces was...

Ja oké, het is waar dat ik wel vaker een abces heb gezien en dit lijkt er niet echt op... Ik vind het leuk om wat onzin te illustreren, dus hier is een foto van een abces... XD

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Janette, heb je ooit wel eens een abces gezien? 😁 Volgens mij haal je je nu van alles in je hoofd, maar met een beetje fantasie zou je er zelfs een vulkaan in kunnen zien die op het punt staat uit te barsten. Ik blijf erbij dat het een tepel is; als hij er 4 aan elke kant van zijn buik heeft, dan zijn het tepels. Katers zijn net als menselijke mannen, die hebben ze ook gewoon. Als het echt maar om één "klein bultje" gaat, vraag het dan aan je dierenarts; alleen die kan je vertellen wat het precies is.

Vertaald Frans
    liquid_paper
    Rapporteren

Het lijkt zelfs wel een beetje op een abces, zou die bult de pus zijn die eruit loopt? Ik maak mezelf geloof ik wat wijs ;D

Vertaald Frans
    liquid_paper
    Rapporteren

Ik denk dat de foto van slechte kwaliteit is...

Dit is de tepel van Chatouille. Dat dingetje bij de kat is waarschijnlijk iets anders dan een tepel, want een tepel is vaak wat langwerpiger en helemaal wit, terwijl de bult van de kat rond is met een rode rand...

Vertaald Frans
    liquid_paper
    Rapporteren

Sorry hoor, maar ik vind het er niet echt uitzien als een tepel, ook al zit het op de buik... een teek zou daarentegen een interessante optie kunnen zijn...

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

of misschien is het wel iets heel anders. Bij twijfel kun je inderdaad het beste even een dierenarts raadplegen om zeker te weten wat het precies is.

Vertaald Frans
    K
    Rapporteren

Anders kan het ook een teek zijn (zie je misschien pootjes?), die je met een tekentang moet verwijderen.

Vertaald Frans
    K
    Rapporteren

als het op de buik zit en je er meerdere vindt, dan zijn het gewoon tepels

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Alleen een dierenarts kan echt een diagnose stellen voor dit bultje.

Bultjes op de huid kunnen verschillende oorzaken hebben (zoals een vetbultje, een cyste of een ontstoken plekje...). Als je kat er niet echt last van lijkt te hebben en zich verder normaal gedraagt, is het geen spoedgeval, maar een dierenarts kan je wel vertellen wat het precies is.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Jeanne

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 21

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!