Wit bultje op mijn kat

R
Rocpn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb net dit kleine witte bultje ontdekt op mijn kater.

Wit bultje op mijn kat

Moet ik hiermee naar de dierenarts gaan?

Alvast bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

21 antwoorden
Sorteren op:
  • Alo88
    Alo88 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het bleken dus kleine wratjes te zijn. Na verloop van tijd kreeg hij er steeds meer jeuk van; hij had er twee op zijn borst. We hebben ze laten weghalen en sindsdien heeft hij nergens meer last van. 

De dierenarts vertelde me dat sommige katten er prima mee kunnen leven en dat ze dan niet weggehaald hoeven te worden, maar die van ons had er echt jeuk aan, dus was het beter om ze te laten verwijderen. 

Niets ernstigs in ieder geval :) Bedankt voor jullie tepel-tastische reacties :P 

Vertaald Frans
    P
    Poneyimbu9199 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Haha, echt bedankt voor al jullie reacties! Het is 4 uur 's ochtends, ik zit hier lekker relaxed voor de tv met mijn kat ❤️🐱. Hij liet zich lekker over zijn buik aaien en ineens voelde ik dat bultje en raakte ik in paniek. Ik wilde de dierenarts al bijna uit zijn bed bellen voor een spoedgeval, maar het is dus gewoon zijn tepel 😂😂

Vertaald Frans
    S
    Sandyg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Even een grappig verhaal: toen ik mijn eerste kat Iggy kreeg en een bultje op zijn buikje ontdekte, heb ik meteen een spoedconsult aangevraagd. De dierenarts legde me toen uit – ik vermoed dat hij zijn lach met moeite inhield – dat zelfs katers gewoon tepels hebben, net als mensen. Ik voelde me echt zó stom!! 😂😂 Maar goed, ik zou er echt nooit aan gedacht hebben om het zelf te proberen uit te knijpen! Mijn ***! 

Vertaald Frans
    liquid_paper
    Liquid_paper Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Kun je een tepel piercen??? Dat wist ik niet... wacht even, ik ga het proberen...🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vertaald Frans
    Cassiope
    Cassiope Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat had je inderdaad beter niet kunnen doen, want het kan gaan ontsteken. Je kunt het ontsmetten met Betadine en zijn toestand goed in de gaten houden. Mocht het gaan ontsteken of als zijn algemene conditie verslechtert, raadpleeg dan een dierenarts. Anders kun je die 15 dagen gewoon even afwachten.

Vertaald Frans
    Alo88
    Alo88 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Heb je ontdekt wat het was en is het inmiddels weg?
    Ik heb net ook een heel klein wit bultje gevonden op de borst van onze kat. De dierenarts komt over 15 dagen voor de inenting, dus ik heb het uitgeknepen :/ misschien had ik dat niet moeten doen...

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wanneer het bultje er zo uit gaat zien als op de foto, moet je echt niet twijfelen om even naar de dierenarts te gaan! 😁 Ik zie dat je wel humor hebt 😉

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 21

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!