Hoi allemaal,
Ik zal even mijn probleem uitleggen: In mijn appartementencomplex is een van mijn buren overleden en hij heeft zijn kat achtergelaten (we weten het ras, de leeftijd en het geslacht niet). Sindsdien is de kat door niemand opgevangen. Hij leeft echter nog steeds in het parkje bij het gebouw, zonder dat hij een echt thuis heeft. Mijn familie en ik kunnen hem niet in huis nemen, omdat we al een mannelijke labrador hebben. Nu het kouder wordt en de winter voor de deur staat, loopt de kat naar alle voorbijgangers toe en miauwt hij om eten; hij lijkt echt uitgehongerd. Samen met mijn familie hebben we besloten om hem elke dag een half blikje tonijn van 160g te geven, maar dat lijkt me maar een kleine hoeveelheid, met weinig vet (wat me juist belangrijk lijkt voor een kat die 's winters buiten leeft), en weinig variatie. Bovendien jaagt de kat van andere buren hem constant weg (die is groter en nog kerngezond, in tegenstelling tot de dakloze kat) en eet hij ook nog eens het voer op dat we voor de zwerfkat neerzetten. Hoe kunnen we hem helpen? Wat kunnen we hem het beste te eten geven en hoeveel?
Bedankt voor jullie reacties.
Louis, 18 jaar