Wat geef je een zwerfkat te eten?

L
Loulou2508 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik zal even mijn probleem uitleggen: In mijn appartementencomplex is een van mijn buren overleden en hij heeft zijn kat achtergelaten (we weten het ras, de leeftijd en het geslacht niet). Sindsdien is de kat door niemand opgevangen. Hij leeft echter nog steeds in het parkje bij het gebouw, zonder dat hij een echt thuis heeft. Mijn familie en ik kunnen hem niet in huis nemen, omdat we al een mannelijke labrador hebben. Nu het kouder wordt en de winter voor de deur staat, loopt de kat naar alle voorbijgangers toe en miauwt hij om eten; hij lijkt echt uitgehongerd. Samen met mijn familie hebben we besloten om hem elke dag een half blikje tonijn van 160g te geven, maar dat lijkt me maar een kleine hoeveelheid, met weinig vet (wat me juist belangrijk lijkt voor een kat die 's winters buiten leeft), en weinig variatie. Bovendien jaagt de kat van andere buren hem constant weg (die is groter en nog kerngezond, in tegenstelling tot de dakloze kat) en eet hij ook nog eens het voer op dat we voor de zwerfkat neerzetten. Hoe kunnen we hem helpen? Wat kunnen we hem het beste te eten geven en hoeveel?

Bedankt voor jullie reacties.

Louis, 18 jaar

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Je zou even contact op moeten nemen met een stichting of een dierenasiel zodat ze hem kunnen komen ophalen. Vermijd in de tussentijd tonijn uit blik, want dat is veel te zout. Wat brokjes en/of natvoer van de supermarkt is prima totdat hij wordt opgehaald ;)
    Vertaald Frans
  • 11 reacties van 11

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!