Wanneer is het moment om mijn kat uit zijn lijden te verlossen?

C
Coco_fr Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kat garfield voelt zich sinds woensdag al niet lekker. Hij ademde heel snel, dus ik ben donderdag meteen naar de dierenarts gegaan. Daar kregen we een vreselijke diagnose: pleurale effusie (vocht achter de longen). Hij heeft een punctie gehad.

Het zou of kanker of hartfalen zijn, dus het is ongeneeslijk.

Sindsdien is hij weer thuis; vrijdag was hij heel erg lusteloos, gisteren ging het wel weer, maar vandaag vind ik hem niet echt top. Hij eet wel, maar slaapt veel en is heel erg traag..

Ik weet dat ik een beslissing moet gaan nemen en dat is echt vreselijk.

Het is zo'n aanwezige kat, een echte kroelkont. Hij heet garfield en die naam past echt bij hem, hij zit vol kattenkwaad...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

41 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

De situatie is kritiek. Bovendien heb ik gemerkt dat dierenartsen tegenwoordig nooit als eerste het woord 'euthanasie' uitspreken; ze wachten tot het baasje er zelf over begint. Als je aan je dierenarts vraagt: 'Denk je dat euthanasie gerechtvaardigd zou zijn?' en hij antwoordt met ja, dan is dat het meest verstandige. Neem de beslissing dan zonder uitstel.

Tekenen van het naderende einde zijn: niet meer eten, niet meer drinken, onzindelijkheid, een kat die zich verstopt, niet meer reageren als je hem roept en natuurlijk ademnood. Als Garfield weer ademnood krijgt, is het tijd om hem te helpen gaan en hem het lijden en de vreselijke stress van verstikking te besparen. Heel veel sterkte, het is een loodzware beslissing, maar het is de laatste daad van liefde voor je kat.

Vertaald Frans
  • 41 reacties van 41

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!