Wanneer is het moment om mijn kat uit zijn lijden te verlossen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Het is echt genieten om ze zo bezig te zien en lekker gek te zien doen. Wanneer je er klaar voor bent, weet ik zeker dat het het begin zal zijn van een prachtig nieuw avontuur voor jou en Tango... Zoals je al zegt, het beeld dat ik altijd over dat van de ziekte heen probeer te leggen, is dat van mijn poesje toen ze nog jong en vol leven was. Ik heb trouwens een foto uit die tijd laten inlijsten.
Goedenavond Kalou en Coko, bedankt voor jullie berichtjes. Tango zoekt haar nu al een stuk minder, hij stopt alleen nog even om te snuffelen aan wat spulletjes waar zij vaak tegenaan schuurde. Tegelijkertijd geef ik hem nu extra veel aandacht omdat ik bang ben dat hij zich gaat vervelen. Dus het is nu de volle laag: knuffelen, borstelen, snoepjes en onbeperkt spelen. Hij vraagt veel aandacht van me, omdat hij zijn vriendinnetje Muscade niet meer heeft om hem bezig te houden. En hij speelt ook echt heel veel. Misschien bloeit hij wel helemaal op als enige prins van het appartement. Zelf denk ik er al over na om weer een trio te vormen zodra ik het verlies van mijn prinsesje een plekje heb gegeven. Het was zo leuk om ze samen bezig te zien!
Bedankt voor de tip over de Bach-bloesems, dat is een heel goed idee. Ik had ze al eens zonder alcohol gekocht voor Muscade toen ik haar adopteerde. Ik heb vanavond trouwens met veel emotie de foto's van haar eerste dag bij ons teruggekeken. Ze was nog zo jong en prachtig.
Goedenavond, wat ontzettend verdrietig voor je Muscade. Ik ben zelf tweeënhalve maand geleden een van mijn katten verloren... net als jij voelde ik die verandering in de dynamiek in het begin heel erg. Het was een poes die veel van zich liet horen en me altijd "antwoordde" als ik tegen haar praatte. Ondanks de aanwezigheid van mijn drie andere poezen was de stilte oorverdovend. Maar dat is na een tijdje gelukkig minder geworden. Je Tango zal ook geleidelijk stoppen met haar te zoeken naarmate de geurtjes meer en meer vervagen. Sommige katten zijn nu eenmaal veel gevoeliger voor het verlies van een maatje dan andere. Mocht je er behoefte aan hebben, dan bestaan er Bachbloesems die kunnen helpen bij het rouwproces. Voor Tango zijn er ook alcoholvrije varianten verkrijgbaar. Ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd.
Bedankt Yume, bedankt Marie, jullie berichtjes raken me enorm. Ik mis haar aanwezigheid, haar liefdevolle blikken en haar knuffels. Ik ruik aan de dekentjes waar ze op sliep om haar geur nog even te kunnen voelen. Mijn andere kat Tango van 5 jaar, die hier als kitten kwam, heeft zijn hele leven met haar samengewoond. Hij snuffelt in alle hoekjes van het appartement op zoek naar haar, en hij brengt zijn eerste dagen nu alleen door omdat ik aan het werk ben. Dat doet me echt ontzettend veel verdriet.
Wat ook zo lastig is en waar ik niet op voorbereid was, is het verdriet om nu alleen met Tango over te blijven terwijl we echt een trio waren. Ik woon alleen en mijn katten zijn mijn kleine gezinnetje. Ik ga onze dynamiek met z'n drietjes enorm missen, het voelt zo ontzettend leeg zonder haar.
Ik ben van plan om alle foto's die ik van Muscade heb te verzamelen en een mooi fotoboek te laten maken, als een mooie herinnering aan haar en de 7 jaar die we samen hebben doorgebracht.

Goedenavond Alexia,
Ik leef enorm met je mee in deze vreselijke tijd.
Weet dat Muscade nu geen pijn meer heeft. Ook al had ze graag bij je willen blijven, ze kon het simpelweg niet meer. Je hebt haar tot het einde van haar weg begeleid, en dat is een prachtig bewijs van liefde. Als je naar de hemel kijkt, weet ik zeker dat je daar een mooie ster ziet stralen, speciaal voor jou.
Een warme en mooie gedachte voor Muscade. Rust zacht in de kattenhemel.
Marie.
Goedenavond allemaal, het is zover... Muscade is vanavond naar de kattenhemel gegaan. In overleg met de dierenartsen van de praktijk is ze ingeslapen om haar vreselijke pijn te besparen. Ik ben zo ontzettend verdrietig 🤧 Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Ik ben tot het allerlaatste moment bij haar gebleven zoals ik dat wilde, met aaitjes, kusjes en lieve woordjes in haar oor. Heel veel sterkte voor iedereen die ook door dit zware moment heen moet.
Hoi Alexia, ik begrijp heel goed wat je nu doormaakt. Die moeilijke beslissing die je moet nemen, ik heb het zelf in februari ook meegemaakt. Maar het is uit liefde voor hen, om ze onnodig lijden te besparen wanneer alles al is geprobeerd en geen enkele behandeling meer verlichting kan bieden. Mijn eigen kat had een enorme hekel aan de auto en de reismand; ook al stribbelde hij niet echt tegen, spoot ik om hem te kalmeren een kwartiertje van tevoren wat kattenkruid (dat heb je in een spray) en daar was hij dol op. Ik weet alleen niet of dat met de problemen van jouw poesje wel aan te raden is. Trouwens, ik spoot het ook regelmatig op zijn krabpaal en op alle plekjes waar hij sliep. Hij werd dan helemaal dol! Ik wens je heel veel sterkte en geef je lieverd een dikke knuffel. Marie
Hoi Alexia, ik begrijp je helemaal. Onlangs heb ik mijn Chipie verloren aan een pleurale effusie. Ik ga je niet vermoeien met het hele verhaal van Chipie, dat heb ik al in andere posts gedaan en natuurlijk is elk geval anders.
Je schreef dat Muscade onder behandeling is; misschien moet je het nog even afwachten om te zien of er verbetering optreedt. Wat zei de dierenarts daarover?
Als ik je verhaal zo hoor, zou ik zeggen dat zolang Muscade nog eet, speelt en knuffelt, ze blijkbaar nog de nodige reserves heeft. Natuurlijk is dat maar mijn mening en jij kunt zelf het beste zien of ze lijdt, jij kent haar immers het beste.
Ik hoop oprecht dat Muscade snel opknapt, je hebt mijn volledige steun. Aarzel niet om hier te blijven schrijven, je zult hier veel steun vinden en dat doet altijd goed. Sterkte!