Hoi allemaal, ik open dit nieuwe topic omdat ik geen antwoorden op mijn vragen heb kunnen vinden en de andere topics niet altijd op mijn situatie aansloten.
Een jaar geleden heb ik mijn eerste kat geadopteerd, een vrouwtje. Ze is een beetje een eenling, maar altijd heel lief en knuffelig geweest (wanneer ze er zin in heeft hihi). Natuurlijk heb ik haar laten steriliseren!
Sinds een maand heb ik een nieuw kitten, ook een vrouwtje, van pas anderhalve maand oud (ja, ik weet dat het te vroeg is, maar de moeder had ze achtergelaten en degene van wie ik haar kreeg wilde van ze af).
Kortom, ik heb me aan alles gehouden wat ik heb gelezen!!!! Ik heb de katten vanaf het begin gescheiden gehouden door het kitten in mijn slaapkamer te laten met alles wat ze nodig heeft, en de grote kat in de rest van het huis. Ik heb geuren uitgewisseld door ze na elkaar te aaien om de geuren over te dragen en daarna ruilden we handdoeken om de geuren te mengen. Ik heb het kitten aan mijn eerste kat voorgesteld met behulp van een vervoersmandje. Mijn volwassen kat blies en gromde bij het zien van het kitten, maar dat was in het begin niet ongewoon. Na een week besloot ik ze samen te laten (behalve 's nachts, dan neem ik het kitten uit voorzorg mee naar mijn kamer). Dat ging eigenlijk best goed, na twee dagen gromde mijn volwassen kat niet meer en speelden ze zelfs samen!
Maar nu, sinds twee weken, beleef ik een echte nachtmerrie waar ik niet uitkom. Mijn kat rent de hele tijd achter het kitten aan (dat echt helemaal niets doet), grijpt haar, drukt haar tegen de grond en bijt haar hard in haar keel!! Het kitten krijst en dat maakt me bang. Ik ben bang dat ze haar doodt, dus ik schreeuw dat ze moet loslaten, maar ze begint steeds opnieuw en het wordt alleen maar erger!! Ik heb geen leven meer omdat ik ze niet alleen kan laten en het kitten de boel bij elkaar miauwt als ik haar zelfs maar 5 minuten opsluit in de slaapkamer!! Ik zit echt vast, alle advies is welkom in mijn situatie 🤧
ps: ik heb Feliway Friends geprobeerd, wat me bijna 30 euro kostte, en dat werkte natuurlijk niet.
pps: sorry voor de foutjes... maar ik ben niet echt in de stemming om daarop te letten.